عاجل
الأحد 12 مايو 2024 الموافق 04 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مدحت صالح: سافرت إسرائيل عشان أغني للفلسطنيين والإعلاميين السبب في تسليط الضوء على مشاكل الفنانين

مدحت صالح
مدحت صالح

تحدث الفنان مدحت صالح عن ظاهرة التريند وانتشارها خلال الفترة الماضية، كما تحدث عن حقيقة ذهابه إلى إسرائيل وإحيائه حفلًا هناك.

تحيا مصر يرصد تصريحات مدحت صالح

تصريحات مدحت صالح

وقال مدحت صالح خلال استضافته في برنامج حبر سري التي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم ويعرض عبر قناة القاهرة والناس: بحمل الإعلامين السئولية في أنهم يسلطوا الضوء على مشكل الفنانين، وممكن حدث يحصل ومفيش حد يشاور عليه.

وأضاف: الإعلاميين بيجروا ورا الاراء والحياة الافتراضية وفي ناس على السوشيال ميديا بقوا فنانين والإعلاميين بيعملوا ترويج لحاجة وبتبانوا ضدها.

واستكمل: السوشيال ميديا كأنه عالم افترضي واللي بتأثر بيه فكره مش تمام، والتريند في جوهر الحكاية في تريند يستحق وتريند لا يستحق وبقى في تريندات كتير.

وكشف مدحت صالح عن الأغاني الذي تمنى أن يغنيها منها أغنية ملطة القلوب لـ مصطفى شوقي وأغنية بـ 100 وش التي غنائها تامر حسني.

وعن سرقتها لحن إحدى الأغاني العالمية قال: أنا المطرب رقم 52 للاغنية لكن الحقوق الملكية محفوظة لصاحب الأغنية وفي 51 مطرب غناها قبلي وأنا مش بتعدى على حقوق ملكية حد

وتحدث مدحت صالح عن الشائعات التي انتشرت عنه بشأن ارتباطه وقال: لما يطلع عليا إشاعة إني أكون بتجوز أحسن ما أعمل حاجة تاني.

مدحت صالح: أتجوزت 4 مرات

وأضاف: أنا أتجوزت 4 مرات ومرراتي الحالية بقالنا 15 سنة متجوزين، واكتر حاجة بحبها فيها ثقتها بنفسها وهي مش محتاجة تغير وأنا مش بستهين بمشاعرها وده أبسط حقوقها.

مدحت صالح يكشف سبب سفره لإسرائيل

كما تحدث مدحت صالح عن حقيقة سفره إلى إسرائيل لإحياء حفلًا غنائيًا وقال: أنا سافرت مرتين لإسرائيل والكلمة بتخض وروحت غنيت للفلسطنيين في عيد الأضحي والمرة التانية في رمضان روحنا للفلسطنين، وغنيت في افتتاح أول فضائية فلسطنيية.

كما تحدث صالح عن نجاح أغانيه في تترات المسلسلات وقال: في تترات نجحت أوي وبيبقى من حُسن حظي أن الاعمال بتبقى بطولة نجوم وبشتغل مع ملحنين كويسين.

وكشف: موضة اصدار الاغنية السينجل ضيع الرؤية الموسيقية والظروف هي اللي فرضت علينا لأن مبقاش في سيديهات و لو بتعملي البوم بنزل تراك ومش بنزل الـ 8 تراك مرة واحدة، ولازم الجمهور يستقبل كل تراك لوحده ويسمعه.

كما تحدث عن مكاسب الأغاني وقال: مش مشاهدات اليوتيوب بس اللي بتبقى مكسب لينا في نوافذ تانية  وفي حوالي أكتر من 27 منفذ بنكسب منهم.

تابع موقع تحيا مصر علي