عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

في أول أيام عرضه.. جروب الماميز يكتفي بتحقيق 117 ألف جنية

فيلم جروب الماميز
فيلم جروب الماميز _ أرشيفية

انطلق أمس الأربعاء، الموافق 1 فبراير عرض فيلم جروب الماميز فى دور السينمائية، وحقق إيرادات بلغت 117,579 جنية.

تحيا مصر يرصد إيرادات فيلم جروب الماميز.

فيلم جروب الماميز

من جانبه، قال محمد الرشيدي خلال برنامج معكم منى الشاذلي عن جروب الأمهات: أول انطباع بنشوف فيها الستات في الوضع ده انهم فاضيين جدا ومبالغين فيهم، لكن بعد كدة أما عيشت شوية لقيتهم بيعملوا كمية حاجات رهيبة.

وتابع: بيقولوا عن الستات نكدية اعمل نص اللي هي بتعمله ووريني حالتك هتبقى عاملة ازاي.. كمية الحاجات اليومية اللي بيعمولها دي دي ناس خارقة للطبيعة.

تصريحات محمد الرشيدي عن فيلم جروب الماميز

وأضاف: كنت في المدرية وشوفت أم الرأكشن بتاعها كان بيقول ان ابنها أكيد حصله حاجة، طلع أنه ناقص نص درجة في امتحان الشهر.

فيما قالت يسرا اللوزي: جروبات الماميز فيها لت وعجن كتير وأنا صامتة وشخص عملي مبحبش ارغي كتير والجروبات دي بالنسبالي معلومات، وبعدين بيهتموا بحجات غريبة زي أعيا الميلاد.. التكلف الكتير في أعياد الميلاد  ملهاش لازمة بالنسبالي.

يسرا اللوزي عن مشاركتها في جروب الماميز

وتابعت: لقيت خبر إن فيه فيلم جروب الماميز بيتصور وكدة بعد 3 شهور اتعرض عليا الفيلم، واتعرض عليا دور مرام وقريته وظبطنا فيه حاجات وطول ما إحنا بنصور بنطلعها ونعملها.

وتدور الأحداث في إطار إجتماعي كوميدي حول جروب واتساب الخاص بالمدرسة يجمع بين ثلاث طبقات إجتماعية مختلفة ، حيث تعانى اثنين منهما من علاقات سيئة مع أبنائهن، فتقرر صديقتهم الثالثة ملكة جمال مصر السابقة، مساعدتهن للتقريب بينهن وبين أبنائهن، وهى أم مرحة لطيفة لا تعرف الانضباط.

يجمع في بطولته مجموعة من النجوم من بينهم روبي، يسرا اللوزي، دارين حداد، محمد ثروت ومحمود حافظ، وهو من تأليف غادة عبد العال وإيهاب بليبل، وإخراج عمرو صلاح

تابع موقع تحيا مصر علي