عاجل
الأحد 19 مايو 2024 الموافق 11 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مصطفى شوقي يطرح أغنية جيبي بيوجعني على اليوتيوب| فيديو

مصطفى شوقي
مصطفى شوقي

طرح الفنان مصطفى شوقي أغنيته الجديدة والتي تحمل اسم جيبي بيوجعني وذلك عبر قناته الرسمية بموقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، وذلك تزامنًا مع عيد الحب.

تحيا مصر يرصد لكم أغنية مصطفى شوقي الجديدة

أغنية جيبي بيوجعني لـ مصطفى شوقي من ألحان  بلال سرور ومن كلمات الشاعر مصطفى حسن والموزع أماديو، وتسجيل ميكس وماستر هانى محروس.

وكشف الفنان مصطفى شوقي، خلال خلال مداخلة مع الإعلامى عمرو خليل عبر برنامجه من مصر المذاع على قناة سى بى سى: نصر محروس مش بيستعجل الأغانى ولكن لازم الأغنية تطبخ طبخة كويسة عشان تنزل تكسر الدنيا.. ومش بكثرة الأغنانى ومش بنحاول نستعجل فى تقديم الأغنية غير لما نكون راضيين عليها ونقدمها فى الوقت المعين وبياخد وقت شوية".

وتابع: "التعاون مع الملحنين بيخلوك تكتشف حاجات كتيرة فى صوتك.. مع نصر محروس بنكمل بعض وهو ليه نظرة على الحاجات المميزة وعنده ثقة فيها فى إلقاء الأغنية وعملنا شكل كويس"

كلمات الأغنية

آه يا جيبي .. آه يا جيبي جيبي بيوجعني
جيبي بيوجعني شوفولي كاشير يقيسله النبض
جيبي بيوجعني ومش هيخف غير بالقبض
كان فنجري كان دفيع
بطل شرا بقى بيبيع
ألاقي فين جيب غيره يدلعني
جيبي بيوجعني
آه يا جيبي جيبي بيوجعني
ياعيني عليك آه يا جيبي
راحت فين أيام الصرف
بتمشي بفكة وكنت بتمشي بالكام ألف
راحت فلوسه لوسه لوسه
بس اتعلم من دروسه 
توبة يا إفلاس
هاتولي إسعاف
ده أنا جيبي هيروح مني يا ناس
كان منفوخ .. كان مليان
بقى خاسس .. بقى هفتان
إمتى هيبقى كويس يعني
جيبي بيوجعني
آه يا جيبي جيبي بيوجعني

أعمال مصطفى شوقي

الجدير بالذكر أن مصطفى شوقي شارك مؤخرًا في مسلسل “الضاحك الباكي” من خلال تقديم شخصية سيد درويش، وكان المسلسل يضم عدد كبير من نجوم الفن من بينهم:عمرو عبد الجليل في دور نجيب الريحاني، وفردوس عبدالحميد والدة نجب الريحاني، رزان مغربى فى دور بديعة مصابني، وهاجر الشرنوبى وعدد آخر من الفنانين.

أغنية ملطشة القلوب

وسبق وحقق الفنان مصطفى شوقي شهرة كبيرة، وذلك من خلال أغنيته الشهيرة ملطشة القلوب، والتي حققت نجاحات كبيرة ومشاهدات عالية عبر جميع منصات الاستماع ومواقع التواصل الاجتماعي.

 

تابع موقع تحيا مصر علي