عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد تمنى إحدى متابعيها الموت.. سمية الخشاب: بعد الشر.. أنا محتاجاكم أنتوا أكتر جيل شبهي

سمية الخشاب
سمية الخشاب

ردت الفنانة سمية الخشاب على إحدى متابعيها والذي تمنى الموت أثناء الدردشة معها عبر حسابها الرسمي بموقع التدوينات القصيرة تويتر أمس أثناء التفاعل مع الجمهور.

تخيا مصر يرصد لكم رد سمية الخشاب على متابعيها عبر تويتر

سمية الخشاب: بعد الشر.. بلاش الكلام السلبي ده

وكتبت سمية الخشاب: بعد الشر.. هو في ايه كلكوا عايزين تنتحروا وتموتوا، بلاش الكلام السلبي ده وبعدين أنا محتاجاكم أنتوا أكتر جيل حسيت أنه شبهي وبحبه، ركزوا فالكلام قبل ما تقولوه عشان ده يستدعي حاجات وحشة.

وقد حرصت سمية الخشاب على تقديم مجموعة من النصائح لجمهورها ومتابعيها عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “تويتر”، فكتبت في إحدى التغريدات: “ريد فلاج كبير لما تبقوا فعلاقة، والطرف التاني يجيب سيره الex، سواء بالحلو أو بالوحش ده غلط”.

نصائح سمية الخشاب عبر تويتر

وفي تغريدة أخرى كتبت: “الكلام بقى سهل جدا لدرجة أنه مبقاش له معنى، كلمه أختي أو أخويا بقت بتتقال بين الناس اللي أول مرة يشوفوا بعض، ستوريهات وبوستات حب وهما حرفيا مشافوش بعض غير مرة، الزمن ده منيل”.

كما غردت قائلة: “الرجالة بقت dramatic بشكل مش طبيعي، الهرمونات اتلخبطت”.

سمية الخشاب على عودة شيرين لحسام حبيب

وفي وقت سابق، علقت الفنانة المصرية سمية الخشاب على عودة النجمة شيرين عبد الوهاب للفنان حسام حبيب بشكل غير مباشر من خلال السوشيال ميديا.

وغردت الخشاب عبر حسابها الرسمي بموقع التدوينات القصيرة تويتر قائلة: بعد كده يا حبايبي منتعاطفش مع حد الا لما نتاكد انه هو نفسه متعاطف مع نفسه.. عشان منحرقش كتير علي الفاضي.

وأضافت: أي علاقة تمنها كرامة الإنسان تغور في ستين داهية، العالم فيه 6 مليار والله.. الواحد لما بيركز فى شغله وحياته وشكله بيوصل لمرحلة ملكية مبيبقاش فعلا محتاج لحد، إلا لو هو بلا هوية ولازم يكون تابع لحد عشان يعرف يعيش.

أخر أعمال سمية الخشاب

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال الفنانة سمية الخشاب في الدراما مسلسل “موسى” الذي تم طرحه في السباق الرمضاني لعام 2021، وكانت تدور أحداث المسلسل في قرية مصاغة - سوهاج عام 1942 أثناء الاحتلال البريطاني لمصر والحرب العالمية الثانية، حول موسى الفتى الجامح الذي يتحمل مسئولية أشقائه ووالدته ويواجه العديد من المصاعب والأزمات في قريته.

تابع موقع تحيا مصر علي