عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

شيرين رضا: حاولت أكون زوجة كويسة.. ومنصحش حد بالجواز دلوقتي

شيرين رضا
شيرين رضا

تحدثت الفنانة شيرين رضا عن تجربة زواجها، وذلك خلال حوارها اليوم ببرنامج ab talks مع الإعلامي أنس بوخش.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات شيرين رضا

حيث قالت شيرين: “حاولت أكون زوجة كويسة، وكنت زوجة كويسة، طبخت، مكنتش بنضف عشان مش بحب التنضيف، ولكن بحب المطبخ، ومعنديش مانع أطبخ 3 مرات في اليوم”.

تجربة شيرين رضا مع الزواج

وتابعت: “لكن الحياة مش بتمشي دايما زي ما بنتمناها، عشان كدا منجحش الموضوع.. فكرة الزواج زائفة من وجهة نظري، لأن الجواز حياة مشاركة بين فردين ودا مش بيحصل.. ولا أنصح بالزواج دلوقتي”.

واضافت: “وأنا مش هتجوز تاني عشان مفيش أي حد في حياتي أقدر أقول أن أنا ممكن أتجوزه، عشان تقبل حد موجود بصفة دايمة في حياتك بيحتاج وقت، أنا بقالي كتير لوحدي”.

شيرين رضا تحتفل بنجاح مسلسل وبينا ميعاد

وفي وقت سابق، وجهت الفنانة شيرين رضا رسالة شكر لـ جمهور وصناع مسلسل وبينا ميعاد، الذي عرضت أخر حلقاته في مساء أمس السبت على شاشة قنوات dmc.

وكتبت شيرين رضا عبر صفحتها الرسمية بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: “سعيدة بردود الأفعال وإن المسلسل عجبكم.. شكرا لكل اللي شاركوا فيه من ممثلين كبار وشباب وشكرا للمخرج الجميل هاني كمال  هتوحشونا وبينا ميعاد”.

أخر أعمال شيرين رضا في الدراما

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال الفنانة شيرين رضا مسلسل “وبينا ميعاد” الذي تم عرضه على شاشات التلفزيون في الفترة الأخيرة، وتدور قصته حول أم مصرية لديها 4 بنات مطلقة من زوجها وتتولي أمور تربية بناتها بمفردها من قوت عملها، في مقابل صبري فواز الذي يتولي تربية 4 أولاد وعاش حياته بمفرده بعدما توفت زوجته لـ يقوم بدور الأم والأب معا.

ويشارك في بطولة مسلسل وبينا ميعاد عدد كبير من النجوم والنجمات، منهم: شيرين رضا، صبري فواز، بسمة، مدحت صالح، وفاء صادق، خالد أنور، محمد سليمان، نادية رشاد، داليا شوقي، وعدد من النجوم الشباب، ويتولي انتاجه يسري الفخراني ، ومن تأليف وإخراج هاني كمال.

تابع موقع تحيا مصر علي