عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد عصام عن غناء عمرو دياب جلجلي بحفل زفافه: قالي عاوز أغنيها

أحمد عصام
أحمد عصام

تحدث الفنان أحمد عصام خلال لقائه مع صاحبة السعادة عن تفاصيل حفل زفافه الذي حضره عدد كبير من نجوم الفن، وخاصة المقاطع التي تم تداولها أثناء غناء عمرو دياب “جلجلي” لـ حميد الشاعري. 

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات أحمد عصام عن حفل زفافه

أحمد عصام: عمرو دياب قالي عاوز أغني جلجلي 

وقال أحمد عصام: لما عمرو دياب وصل الفرح كانت أغاني حميد الشاعري شغالة، ولما خلصت اشتغلت بداية أغنية "جلجلي" فأنا قولت للدي جي لا شغل لعمرو. 

وتابع: بس عمرو قالي ليه؟ أنا عاوز أغني جلجلي، وغنوها كلهم مع بعض، وكنت بقول لنفسي ايه العظمة دي؟. 

أحمد عصام: العروسة اختفت من الفرح

كما قد تحدث أحمد عصام عن عدد من السلبيات التي حلت عليه بسبب حفل زفافه، وقال: قولت لدينا راغب متطلعيش ستوريز أنا مانع السوشيال ميديا تغطي الفرح وقولتلهم احنا جايين نفرح ومعرفش الكاميرات دي جت منين.

وتابع أحمد عصام حديثه قائلا: العروسة اختفت مني تعبت جدًا وراحت التويلت مجاتش وعلياء وبسنت الورداني اضطروا يروحوا معاها الحمام، وتامر طلع يغني طلعت اغني معاه.

واستكملت سارة الحديث، فقالت: تعبت خلاص ووصلت لمرحلة مش قادرة اقف والفستان تقيل عليا وقولتلهم قررت اني هقعد ناحية التويلت وخدت شيرين وعلياء قعدوا معايا وقالولي مش هنسيبك.

واردف أحمد عصام: الاقيت تامر حسني مجهز الطرابيش والقانون عشان نعمل الاغنية اللي عملناها في نور عيني ٢٠١٠ ولاقينا مصطفى قمر في ضهرنا.

واختتم حديثه، قائلا: سارة قالتلي انا مبسوطة اني حضرت يوم تاريخي زي ده.

حفل زفاف أحمد عصام

جدير بالذكر ، أنه احتفل أحمد عصام في يوم الجمعة الموافق 3 من شهر فبراير، بعقد قرانه على فتاة من خارج الوسط الفني تدعى سارة عبد الفتاح، وشهد على عقد القران الفنان تامر حسني والكينج محمد منير، وعقده الداعية مصطفى حسني.

وكانت أخر أعمال الفنان مسلسل “طلقتك نفسي”، الذي تم عرضه في عام 2020، ودرات قصته حول أغرب أسباب انتشار الطلاق من خيانة، أو كذب أو تدخّل الأهل وغيرها من الأسباب، والتي تؤدي في النهاية للنهايات المأساوية للعلاقات العاطفية، وشارك في بطولته إلى جانبه كلا من النجوم هاجر أحمد، محمد عادل، كارولين عزمي، محمد مهران نانسي صلاح.

تابع موقع تحيا مصر علي