عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مريم الخشت: كبرت في تنمر بشع وكنت حاسة أني عصاية

مريم الخشت
مريم الخشت

تحدثت الفنانة الشابة مريم الخشت عن تفاصيل تعرضها للتنمر في مرحلة طفولتها، وذلك خلال لقاءها ببرنامج جوسيبس على مواقع التواصل الاجتماعي.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات مريم الخشت في جوسيبس

تصريحات مريم الخشت في جوسيبس

وقالت الخشت: “أنا كبرت في تنمر بشع في المدرسة عشان رفيعة أوي، والموضوع دا كان مسبب ليا أزمة عشان كنت حاسة في وسط البنات أني عصاية".

وتابعت: "ودايما كنت حاسة أني مش زيهم وأني رفيعة وشكلي مش حلو، عشان دي كانت الصورة اللي بتتقال ليا دايما، بس بعد كدا تخطيت دا تماما”.

إصابة مريم الخشت أثناء التصوير

وعلى الصعيد الآخر، كشفت الفنانة مريم الخشت لـ متابعيها وجمهورها، كواليس إصابتها أثناء التصوير، في مقطع فيديو جديد لها عبر صفحتها الشخصية بموقع التواصل الإجتماعي لتبادل الصور والفيديوهات انستجرام.

علقت الفنانة مريم الخشت على الفيديو الذي نشرته مؤخرًا عبر انستجرام، قائلة: "بداية السنة دي كانت مختلفة.. واختلافها في حاجات كنت متعودة عليها بقالي سنين وكلها اتغيرت”.

وتابعت: “يعني السنة دي هي أول سنة مكنش في الردايو اللي بقالي فيه سنين، ومكُنش في رمضان لأول مرة من 5 سنين، و لأول مرة رجلي تتكسر وتخليني أقعد في البيت أطول فترة في حياتي في وقت”.

مريم الخشت تتألق في مجنونة بيك

ويذكر أن مريم الخشت قد جسدت أولى بطولاتها المطلقة من خلال مسلسل مجنونة بيك، الذي تدور أحداث المسلسل حول فتاة تعاني من اضطرابات نفسية صعبة تجعلها تتخذ قرارات تظن أنها ستجلب لها السعادة.

ويشارك في بطولته عدد كبير من النجوم والنجمات الشابة، منهم: مريم الخشت، انتصار، مراد مكرم، أمير المصري، وآدم الشرقاوي، ومن تأليف عمرو مدحت، وإخراج جو بو عيد الذي يعتبر مسلسل “مجنونة بيك” التجربة الإخراجية الأولى له في السوق مصري.

وتحدثت الخشت عن تجربتها فيه وقالت: “كنت مرعوبة من أول بطولة ليا.. الشخصية نفسها فيها تصور بعد تمصيرها وفاكرة أول جلسة بيني وبين المخرج جو بوعيد واتكلمنا عن التشابه بيني وبين البطلة، والشخصية عندها أركان كتيرة من اللبس والباروكة اللي أول ما لبستها حسيت أني اتغيرت وكأن الشخصية لبستني وبقيت هي، وكنت دايما بسمع ممثلين بيقولوا إن الشخصية ممكن تلبسك وبستغرب ولكن حرفيا حصل دا”.

تابع موقع تحيا مصر علي