عاجل
السبت 20 أبريل 2024 الموافق 11 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد يوم.. مسلم المركز الثالث على يوتيوب بـ "صعبان عليكي" | فيديو

مسلم - صعبان عليكي
مسلم - صعبان عليكي

تصدر المطرب مسلم تريند موقع الفيديوهات يوتيوب بعد طرح أحدث أعماله بعنوان “صعبان عليكي” وذلك قبل يوم واحد عبر قناته الرسمية. 

تحيا مصر يرصد لكم تفاصيل اعمال مسلم 

مسلم صعبان عليكي 

وحققت الأغنية نصف مليون مشاهدة في 24 ساعة فقط، كما استحوذت على المركز الثالث بيوتيوب. 

وجاءت التعليقات على الأغنية: متأكدة ان الاغنية هتبقى عظمة زي العادة وأحسن كمان، الصوت نمبر وان، وغيرها من التعليقات. 

تصريحات مسلم لـ تحيا مصر 

وكان قد مُسلم عن سعادته بتكريمه في مهرجان الأفضل بين الأفضل تحت رعاية راديو في السكة، كما تحدث مسلم عن أعماله خلال الفترة المقبلة، واهتمامه بأرقام المشاهدات على اليوتيوب.

وقال مُسلم في تصريح خاص لموقع تحيا مصر: مبسوط جدًا بوجودي في مهرجان الأفضل بين الأفضل ويارب دايمًا أكون عند حسن ظنكم ويارب يديم علينا الفرحة والنجاح ودي تاني سنة أكون موجود في المهرجان.

وعن تصنيف أغانيه في الطابع الحزين فقط قال مسلم: مش مصنف كحزين بس لكن بيصادف أن الأغاني بتكون  كلها نفس الطابع .

وكشف مسلم: في حاجات كتير لسه منزلتش ومختلفه كليًا عن كل اللي نزل وهتنزل في الصيف الجاي أو العيد الصغير.

وعن اهتمامه بمشاهدات السوشيال ميديا قال مسلم: أنا مش بهتم بالمشاهدات على السوشيال ميديا والأهم بالنسبالي أن الإحساس في الأغنية يوصل للجمهور.

مُسلم: اللي بحس بيه بطلعه في الأغاني بتاعتي

وتابع: فرحتي بتكون في صناعة الأغنية نفسها مش في نجاحها من عدمه واللي أنا بحسه بكتبه وبلحنه لنفسي ومهم جدًا بالنسبالي إني أكون منصف لنفسي وأقدر أعبر عن اللي أنا حاسس بيه ولما بقدر أطلع ده والأغنية طلعت يبقى ده النجاح بالنسبالي.

واستكمل مسلم حديثه: نجاح الشئ من عدمه في انك كنت صادق قد إيه والشخص بيسمع الأغنية ويقول اه أنا حسيت بيها وده النجاح بالنسبالي، ولو الأغنية منجحتش بالشكل اللي كنت متوقعه بقول إني مكنتش موفق فيها وبس.

 حفل مُسلم

وسبق وتألق الفنان مسلم بحفلًا غنائيًا  على مسرح النهر بساقية عبد المنعم الصاوي، وشهد الحفل حضورًا جماهيرًا كبيرًا، وأشعل مسلم الحفل بصحبة فرقته الموسيقية، وعلى مدار ساعتين أمتع فيها مسلم جمهوره ومحبيه بأجمل الأغانى، وذلك وسط تفاعل كبير من قبل جمهوره.

تابع موقع تحيا مصر علي