عاجل
الخميس 28 مارس 2024 الموافق 18 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

قبل طرحها رسميًا.. مسلم يتصدر تريند تيك توك بـ "كركوبة بس بحنلها"

مسلم
مسلم

تصدر مطرب المهرجانات الشعبية مسلم تريند موقع الفيديوهات المتنوعة “تيك توك” بمقاطع من أغنية كركوبة بس بحنلها وذلك قبل طرحها رسميًا عبر قناته الرسمية بموقع الفيديوهات يوتيوب. 

تحيا مصر يرصد لكم تفاصيل اخر اغاني مسلم 

مسلم في كركوبة بس بحنلها 

وبدأ رواد التيك توك بتداول المقاطع المسربة من الأغنية الأصلية، متفاعلين معها بشكل كبير، نظرًا لاختلافها عن باقي أغاني مسلم القديمة. 

https://vm.tiktok.com/ZMYHDJLNy/

وتقول بعض كلماتها: كت صعبة بس معايا سهلة، كت غالية بس معايا هادية.. كت جامدة بس معايا سايبة. 

مسلم يفقد صوته

وكان قد كشف مسلم أن الأزمات تلاحقه مُذ إيقافه من قبل نقابة المهن الموسيقية ، موضحًا فقد صوته بسب حزنه، كما تعرض لحادث سير.

وكتب مسلم في خاصية الاستوري عبر حسابه بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: يا وجع قلبي على اللي أنا فيه، بجد كل يوم حاجة تعدي عليا وتكسرني.. وقوف النقابة من الشغل وقطع رزق وحد أذاني نفسيا، وحادثة أعملها بـ العربية.

وتابع مسلم: واديني قايم من نومي مش قادر اتكلم ومش عارف أكلم حد، وده من أني نمت زعلان، حتى صوتي خسرته يارب أنا مليش غيرك تقف جنبي.

مسلم على انستجرام

هجوم مصطفى كامل على مسلم

وسبق وهاجم الفنان مصطفى كامل نقيب المهن الموسيقية مطرب المهرجانات مسلم وقال في مداخلة هاتفية أجراها في برنامج خط أحمر،  الذي يقدمه الإعلامي محمد موسى ويعرض على قناة الحدث اليوم: الشباب الجدد أكتر ناس تعبينا، وأي شاب في بداية حياته بيكون متهور في كل تصرفاته وبيكون همجي ومش فاهم، وكل الناس حذرتني من التعامل مع مسلم بما فيهم جدران النقابة، ده شخص متعب ومزعج.

وتابع: بدء يبعتلي على واتساب وانستجرام وقولت لازم اقف جنبه وكان بينا مكالمة وقولتله لن اقبل اخي او ابني وهو مش مأدي الخدمة العسكرية، وقوتله روح ادي حق بلدك عليك ولن اقلبك سنك تجاوز المدة العسكرية، وجابلي ما يفيد انه راح التجنيد  وقولت النقابة  هتتيح التصريح في حالة إحضار موقفه من التجندي وقولت من شروط القيد أن يجيب ما يفيد موقفه من التجنيد ولا يشترط فيه انه أدى الخدمة أولا.

تابع موقع تحيا مصر علي