عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

روجينا: نزلت برومو مسلسل ستهم قبل رمضان بفترة عشان أقول اني متراجعتش ومنى زكي قالتلي انت ابدى مني

روجينا
روجينا

حلت الفنانة روجينا ضيفة على برنامج “أنا والقناع”، الذي تقدمه الإعلامية منى عبد الوهاب والذي يعرض على شاشة قناة الحياة وقناة سي بي سي، والتي تحدثت خلاله عن رأيها في نجوم السينما وعن تشابه مسلسلها مع مسلسل منى زكي.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات روجينا في برنامج أنا والقناع

روجينا: أكبر نجمتين كانوا بيجبوا فلوس نبيلة عبيد ونادية الجندي

تحدثت روجينا عن نجوم السينما، فقالت: “النجومية نجومية لكن السينما فلوس وإيرادك كام فيها، أكبر نجمتين في مصر كانوا بيجيبوا فلوس كتير نبيلة عبيد ونادية الجندي، فيه نجمات كتير كويسين، والنجومية رزق وعمره ما كان واسع طالما”.

وتابعت: “فيه ممثلات كتير أوقوياء ومش نجوم والنجومية دي بريق، النجومية دي فرصة ومنى وحنان ترك نجمات من وهما صغيرين”.

روجينا: نزلت برومو ستهم بدري عشان أثبت اني موجودة

وتطرقت روجينا بالحديث عن تشابه مسلسل ستهم مع مسلسل تحت الوصاية لـ منى زكي، فقالت: “الفرق بين المسلسلين لبس ثوب الرجال وده يخلي مفيش اي تماس بينهم، وأنا كنت معلنة عنه من أخر يوم في رمضان اللي فات وعملت البرومو بدري عشان أقول ان ده مشروعي اللي مكملة فيه ولن ولم اتراجع”.

وتابعت: “منى زكي عشرة عمر وأجدع صاحبة في حياتي ومنى زكي ضحة بالمشروع ده عشاني وقالتلي انتي أبدى مني، ومنى زكي ليها جمهورها وليها محبينها والمستفيد والمستمتع الجمهور، هيتفرجوا على ثقل منى زكي”.

روجينا: مسلسل البرنس كان سبب في إني أخد أدوار بطولة ونقلني نقلة كبيرة

وتطرقت روجينا للكشف عن سبب دفاعها الدائم عن محمد رمضان ومسلسل الأسطورة، فقالت: “الشتايم اللي فيه كانت واقعية والفن محكاة للواقع ودفاعي نابع من حبي لمحمد رمضان ومحمد سامي، وممسلسل البرنس نقلني نقلة كبيرة وخلاني أخد أدوار بطولة بعد كدة".

وأضافت: “حبي لـ محمد رمضان وأمير كرارة واحد والاتنين ممثلين شاطرين وموهبين، لكن محمد رمضان كبر وسطنا ومش هنسى دوري ووشه عليا في البرنس”.

وتحدثت عن أشرف زكي فقالت: “ظلم الممثل عشان نقيب الممثلين، والتمثيل حياة”.

 

تابع موقع تحيا مصر علي