عاجل
الجمعة 24 مايو 2024 الموافق 16 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مديحة البكري عن دورها في جعفر العمدة: الناس متخيلة أني بومة.. ودا سبب تغير ملامحي

مديحة البكري
مديحة البكري

كشفت الفنانة مديحة البكري عن ردود الأفعال التي تلقتها على دورها في مسلسل جعفر العمدة، الذي عرض خلال شهر رمضان الماضي 2023.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات طارق مديحة البكري مع عمرو الليثي

مديحة البكري في واحد من الناس

وقالت البكري: اتخضيت من رد فعل الناس لأنهم متخيلين اللي أنا بومة ونكدية وغدارة، ولقيت فيه ناس فاهمة وناس مش فاهمة وناس بتخلط، ولكن في الآخر الحمد لله نجاح مكنتش متخيلاه.

وتابعت: الدور نفسه مختلف تماما طبعا ويخض، وأنا اتخضيت من الاسكريبت، وخوفت بس في نفس الوقت قولت لا أغير جلدي وأجرب الشر، ومعرفش أنا جيبت منين الشر دا وأستاذ محمد هو اللي ساعدني، وكنت متأثرة بنجمة إبراهيم.

سبب تغير ملامح مديحة البكري

وعن السبب وراء تغير ملامحها في المسلسل قالت: أنا خسيت بعد ما جوزي اتوفى، وبعدين اتنين من إخواتي ماتوا ورا بعض منهم أخت تعتبر توأمي، فالموضوع كان صعب اتنين ورا بعض، فلازم تكتئب، واللي أداني القوة أستاذ محمد، وكان كل شوية يديني دافعة، وأنا وطارق النهري صحاب من زمان.

وسبق وأن خرجت الفنانة مديحة البكري، صاحبة دور حماة محمد رمضان في مسلسل جعفر العمدة لـ ترد على الجدل المثار بشأن نحافتها التي ظهرت خلال أحداث العمل.

وكتبت مديحة البكري من خلال حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي"فيسبوك" ردا على الجدل المثار بشأن نحافتها، فقالت: “أنا مش عيانة ولا حاجة الحمد لله وبعد الشر عني .. أنا نحفت بسبب حزني على وفاة جوزي وبعدها اختي التوأم واعز اتنين من صحابي وكانت ضربات ورا بعض وربنا يبعد عنكم أي هم .. لكن انا الحمد لله مش مريضه وزي الفل”.

أبطال مسلسل جعفر العمدة

ويشارك في بطولة المسلسل عدد كبير من النجوم والنجمات، منهم: محمد رمضان وزينة، هالة صدقى، إيمان العاصى، مى كساب، منة فضالى، أحمد داش، منذر رياحنة، عصام السقا، فريدة سيف النصر، مجدى بدر، أحمد فهيم، فتوح أحمد سلوى عثمان، فريدة سيف النصر، جورى بكر، طارق النهرى، أحمد عبد الله، احسان الترك وضيف الشرف بيومى فؤاد، ومن تأليف وإخراج محمد سامى، وشارك فى السيناريو والحوار مهاب طارق وإنتاج شركة ميديا هب سعدى – جوهر.

تابع موقع تحيا مصر علي