عاجل
السبت 25 مايو 2024 الموافق 17 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

إيمان السيد تكشف معاناتها مع السوشيال ميديا: جوزوني وحجبوني وقالوا فلوسي حرام

إيمان السيد
إيمان السيد

خرجت الفنانة إيمان السيد لـ تروي للجمهور موقف طريف تعرضت له من قبل رواد مواقع التواصل الإجتماعي المختلفة، مشيرة إلى أنهم أعلنوا زواجها وارتدائها الحجاب.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير معاناة إيمان السيد مع السوشيال ميديا

إيمان السيد ومعاناتها مع السوشيال ميديا

وكتبت إيمان السيد عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: “يا جماعة الفيس بوك دا عجيب أوي واحد منزل صورتي أنا وأخويا وبنت أخويا من صلاة العيد وكاتب إيمان وجوزها وبنتها، ف بعدين الناس دخلت تسأل هي مش مضربة عن الجواز! فكان رد صاحب البوست ان مايشاع حاجة والواقع حاجة تانية دول فنانين بيظهروا عكس اللي بيقولوه فواحد كتبله ربنا يهديها وتتحجب، قام كتبله: هي أصلا محجبة في الحياة عقبال ماتتحجب في أعمالها، وختموا المناقشة الجميلة دي بعامة هي فلوسها حرام”.

إيمان السيد في ضرب نار

من ناحية أخرى، تألقت الفنانة إيمان السيد في مسلسل ضرب نار إلى جانب كل من النجوم ياسمين عبد العزيز وأحمد العوضى، ماجد المصرى، هدى الاتربى، سهير المرشدى، دنيا المصرى، إسراء رخا، أحمد غزى، بدرية طلبة، أحمد عبد الله، تيسير عبد العزيز، تامر مجدى وآخرين.

ويعد مسلسل ضرب نار هو التعاون الثالث بين إيمان السيد وياسمين عبد العزيز، حيث شاركتها في مسلسل “ونحب تاني ليه”، كما تعاونت معها أيضا في مسلسل “اللي مالوش كبير”.

إيمان السيد وياسمين عبد العزيز

وتحدثت إيمان السيد في وقت سابق عن ظهورها في أعمال ياسمين عبد العزيز الفنية، خاصة مسلسل “ضرب نار”: “بحمد ربنا على رد الفعل اللي وصلني على دوري في مسلسل ياسمين عبد العزيز مسلسل ضرب نار بالرغم من صغر مساحته، ووصلني رسايل وقرأت تعليقات كتير وبوستات وناس بتعاتبني على دا، وانا عاوزة أقول حاجة، ياسمين إذا كان عليها عاوزاني أكون في مساحة أكبر من كدا بكتير، وطول عمرها واقفة معايا وفي ضهري، ربنا يكرمها لانها إنسانة تستاهل كل حاجة حلوة طول عمرها بتحب الخير للناس وبتحب كل الناس تظهر في أحسن حالة”.

واختتمت: "الحمدلله ربنا كريم ومش بيضيع تعب حد، فحتى رغم قلة المواقف وندرة الحوار المكتوب بالنسبة لشخصية شيرين كل اللي اشتغلت عليه في الشخصية لاقى صدى طيب عند الناس ودي أهم حاجة”.

تابع موقع تحيا مصر علي