عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

روجينا: اكتئبت بعد حلاقة شعري في ستهم وأقسمت اني مش هعمل ده تاني

روجينا
روجينا

حلت الفنانة روجينا ضيفة على برنامج “أخر النهار"، الذي يقدمه الإعلامي تامر عبد المنعم عبر قناة النهار وذلك للحديث عن دورها في مسلسل ستهم والصعوبات التي واجهتها خلال العمل.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات روجينا في مسلسل ستهم

روجينا: أشرف زكي الجندي المجهول في مسلسل ستهم

وقالت روجينا خلال البرنامج: “ستهم مشروع مهم في تاريخي ودموعي نزلت وأنا بشوف الستات اللي كنت بصور معاهم لأنهم وجعوا قلبي، وأنا كنت محتاجة دور صعب عشان أقدر أقول اني موجودة وكويسة وفكرة الراجل دي كانت صعبة جدا”.

وتابعت حديثها، قائلة: “أشرف زكي هو الجندي المجهول في مسلسل ستهم وكنا فاهمين إن العمل مش هيطلع لكن هو الوحيد اللي كان بيقاتل وبيطمنا”.

روجينا تكشف كواليس مشهد حلاقة شعرها

وتحدث روجينا أيضا عن كواليس حلاقة شعرها في مسلسل ستهم، فقالت: "المخرج رؤوف عبد العزيز قلبه ميت، وأول ما يقول يا عسل أعرف إن في مصيبة، وحلاقة الشعر كانت من أول الحاجات اللي عملناها، وفي البداية ترددت، والألم الأكبر كان بعد تنفيذ حلاقة الرأس بالكامل، وكان لازم أصور في نفس اليوم، والتصوير تطلب رش مادة على الصلعة فيها سبرتو لضبط درجات الألوان، وكنت بعيط من الألم".

وتابعت: "بعد ما بدأ شعري يطلع، المؤلف ناصر عبد الرحمن بدأ يكتب للقرعة، ورؤوف قال يا عسل لازم نعيد الحلاقة علشان الراكورات، لكن أقسمت إني مش هعمل كده تاني، وكنت مكتئبة وخايفة إن شعري مش هيطلع تاني، ولغاية دلوقتي لسه شعري قصير".

تفاصيل مسلسل ستهم

ويعد مسلسل ستهم من بطولة روجينا، وإياد نصار، وجهاد سعد، ونانسي صلاح، وأحمد الرافعي، ومحمد عبد الحافظ، وإبراهيم السمان، بيومي فؤاد، وسلوى عثمان بالإضافة إلى شيخ المنشدين ياسين التهامي، في أول تجاربه ظهور له في الدراما، وإنتاج شركة كودكس codex ، وهو من تأليف ناصر عبد الرحمن، وتحت قيادة المخرج رؤوف عبد العزيز.

تابع موقع تحيا مصر علي