عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هند عاكف: مبحبش أعمل أدوار الإغراء.. ودا سبب ابتعادي عن الفن| خاص

هند عاكف
هند عاكف

كشفت الفنانة هند عاكف عن موقفها تجاه تقديم أدوار الإغراء، والسبب وراء ابتعادها عن المجال الفني في الفترة الأخيرة.

تحيا مصر يكشف موقف هند عاكف من أدوار الإغراء

موقف هند عاكف من تقديم أدوار الإغراء

وقالت هند عاكف في تصريحات خاصة لموقع تحيا مصر: سبب ابتعادي كتير عن السينما أن أنا رفضت أدوار الأغراء، من بداية حياتي الفنية، واتعرض عليا كتير جدا، زي فيلم زوجة محرمة بتاع النجمة سهير رمزي، بس مقدرتش أعمل الدور لأنه كان فيه مايوهات ومشاهد ساخنة أنا مش هعرف أعملها.

وتابعت: فيه ناس من الزملا تعرف تعملها، بس أنا مش هعرف، ومليش علاقة دا عيب ولا مش عيب، بس أنا مبحبش أعمل دا وفيه نجمات بتعمل دا كويس جدا، ونجمات محترمة جدا وهما حرين، والفن وجهة نظر، وأنا مقدرش أحكم على زميلة.

السبب وراء ابتعاد هند عاكف عن الفن

ومن ناحية أخرى، كشفت هند عاكف لـ تحيا مصر عن السبب وراء ابتعادها عن المجال الفني في الفترة الأخيرة، وقالت: أنا ابتعدت 10 سنين عن الفن لأني اتجهت لمجال السياسة وخدمة البلد، فالبتالي أخدت إجازة من المجال الفني، وخوضت تجارب كتير في العمل السياسي والمجتمع المدني.

وتابعت: وبعد كدا حبيت أرجع للفن تاني وإلى الآن لم يعرض عليا دور مناسب.. وأنا مش مستعجلة ومش متضايقة ومنتظرة الدور المناسب والمخرج اللي ممكن يخرج من هند عاكف حاجات متعرفش أن هي عندها، وإحساسي أن الجاي أفضل وهعمل أعمال فنية تليق بجمهوري وتاريخي الفني.

تفاصيل حالة هند عاكف الصحية

وعلى صعيد آخر، حرصت الفنانة هند عاكف على طمأنة الجمهور والمتابعين على حالتها الصحية، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وكتبت هند عاكف: أحب أطمن جمهوري وأصدقائي الغاليين أني بخير الحمد لله  ربنا نجاني ألف شكر لكل أصدقائي وزملائي اللي سألوا عني، وقريب جدًا هطلع لايف نتكلم في موضوع مهم بخصوص تخطيط الشوارع الواسعة اللي بدون مطبات صناعية وبدون إناره والنتيجة حوادث موت، اخص بذلك ش ٩ بالمقطم.

تابع موقع تحيا مصر علي