عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

صافيناز: جوزي كان بيغير عليا بجنون وبستمد قوتي على المسرح من ربنا

صافيناز
صافيناز

حلت الراقصة صافيناز ضيفة على برنامج “تابوو”، الذي يقدمه الإعلامي نزار الفارس على فضائية دجلة، والتي كشفت خلاله تصريحات جريئة ومثيرة للجدل عن علاقاتها بالرقص وغيرة زوجها.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات صافيناز الجريئة 

صافيناز: بقول يارب قبل ما أطلع على المسرح عشان ربنا يديني القوة

وقالت صافيناز خلال البرنامج: “قبل ما أطلع على المسرح بقول يا رب عشان ممكن أموت على المسرح زي فنانين كتير حصلهم كدا وبطلب القوة منه، ربنا بيديني قوة أومال مين يديني قوة ومفيش حد يقدر يعمل فرحه من غير رقاصة”.

صافيناز: جوزي بيغير عليا بجنون ومحدش يقدر يلمسنى على المسرح

وعن غيرة زوجها عليها، قالت صافيناز: جوزي كان بيغير عليا بجنون لأني بطلع على المسرح والناس كلها بتحبني وبتتفرج عليا، وإحنا كنا بنسيب كل الناس يتكلموا ويجاملوني المهم إني بروح لجوزي بعد الحفلة ومحدش بيقدر يلمسني على المسرح.

تصريحات صافيناز المثيرة للجدل

وعُرفت صافيناز بتصريحاتها المثيرة للجدل، حيث قالت في وقت سابق: معظم الراقصات بتقلدني وبتكرهني  مفيش غير اتنين أو ثلاثة أصدقائي وكل الراقصات الأجانب عايزة تبقي صوفينار كلهم بيقلدوني مش في بس الرقص وكمان طريقة الكلام ودينا معلمتنيش الرقص خالص  هي استاذة وليها أستيل وأنا ليا بصمة.

وتابعت: مرضاش أن بنتي تكون راقصة وأنا من عائلة محافظة جدًا ومش هرفع أجري في الرقص لأني على علم بظروف البلد في الوقت الحالي كل شئ أصبح مرتفعا، لذلك سيظل أجري كما هو”، مشيرة: “عشان الناس اللي بتتجوز تعرف تجيبني في فرحة.

يذكر، أن  أخر أعمال الراقصة صافيناز الفينة مشاركتها في فيلم "أنت حبيبي وبس"، إلى جانب كل من النجوم محمد ثروت ومحمود الليثى وبوسي وهالة فاخر وصوفينار ومحمد محمود ومحمد حلاوة، وهو من إخراج أحمد البدري وإنتاج أحمد السبكي، ودارت أحداث الفيلم حول الفنان المشهور (زيكو)، الذي يضطر للزواج من بوسي، بعد أن اشترط جدهما في وصيته زواجهما للحصول على الميراث والذي يبلغ خمسة مليون جنيه، ومع تطور الأحداث يتحول ارتباطهما إلى حب حقيقي.

تابع موقع تحيا مصر علي