عاجل
الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

كريم فهمي: لما الزعيم عادل إمام يحضر الكل يتخلى عن المهنية

كريم فهمي
كريم فهمي

علق الفنان كريم فهمي على مداخلة الزعيم عادل إمام مع الإعلامي شريف عامر في برنامج يحدث في مصر، وأشاد به ووصفه أنه إعلامي كبير.

تحيا مصر يرصد لكم تعليق كريم فهمي على مداخلة الزعيم عادل إمام مع الإعلامي شريف عامر

وكتب كريم فهمي عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: رد فعل كل الوطن العربي بمكالمة الأستاذ عادل إمام تجسد في شريف عامر، ورد فعله وده كان رد فعلنا كلنا، فرحة وبهجة وانبساط.

كريم فهمي: لما الزعيم يحضر الكل يتخلى عن المهنية

وتابع: أنا شخصيا وأنا بسمع كنت فاتح بقي، لما الزعيم يحضر يا سادة الكل يتخلى عن المهنية ويصبح عاشقا وجمهورا، شريف عامر إعلامي كبير جدا ومحترم وكفايه تنظير يا أهل التنظير والحمدلله إننا اتطمنا على الأستاذ.

مداخلة الزعيم عادل إمام مع الإعلامي شريف عامر

وكانت قد فاجأت الفنانة لبلبة الإعلامي شريف عامر أثناء مداخلتها الهاتفية معه في برنامج يحدث في مصر الذي يذاع على قناة mbc مصر، و واخبرته لبلبة بإنها تحضر له مفاجأة  وإنها لن تخبره بالمفاجأة ولتدخل يسرا في المكالمة لتخبره بإنها بصحبة لبلبلة وأن عادل إمام سيحدثه على الهواء

ومزاح عادل إمام شريف عامر قائلًا: إنت بتضحك ليه إحنا لسه قولنا حاجة، ليسأله عادل امام عن سبب ضحكه، فيجيب شريف: مبسوط والله مبسوط عشان في عادل إمام في حياتنا

وداعبه عادل إمام قائلًا: مين ده، أزيك ياشريف وإنت طيب ياشريف، ليرد عليه شريف عامر: وإحنا طيبين بيك، أنت عارف قيمتك عندنا ولا لا.

عادل إمام يمازح شريف عامر

ويتسأله عادل إمام عن قيمته قائلًا: لا قولي أنت قيمتي عندكوا ايه أنت تقول، وأجاب شريف قائلًا: عندي أنا أنك عملت بنتين من بناتي عربي أن أنا كنت باخد أجازات بسبب إن أنا اروح  فيلم لعادل إمام

ومازحه عادل إمام:  أنت عايز تقولي إن أنت أبن ناس يعني وبناتك خواجات، وتدخلت يسرا في المكالمة لتخبره بأن الزعيم بيوجه له الشكر، وأعربت لبلبة عن سعادتها بوجودهم بجانب عادل إمام قائلة: ربنا يخليه لينا ودايما قريبين منه وهي كانت مفاجاءة.

تابع موقع تحيا مصر علي