عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الموت يفجع الفنانة بدرية طلبة.. تفاصيل

بدرية طلبة _ أرشيفية
بدرية طلبة _ أرشيفية

أعلنت الفنانة المصرية بدرية طلبة رحيل نجل عمتها عن عالمنا، اليوم الأحد الموافق 28 مايو، معربه عن حزنها الشديد لوفاته.

تحيا مصر يرصد وفاة ابن عمة بدرية طلبة.

وفاة نجل عمة بدرية طلبة 

ونشرت بدرية طلبة صورة نجل عمتها عبر خاصية ستوري على حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة  انستجرام، وعلقت عليها قائلةً: أخويا وابن عمتي في ذمة الله ربنا يرحمك يا حبيبي ويصبرنا على فراقك.

بدرية طلبة ترفض العمل مع ريهام حجاج

على الصعيد الآخر، قالت الفنانة بدرية طلبة، إنها «ترفض التعاون والتمثيل مع الفنانة ريهام حجاج»، موضحة: «أنا عايشة في حياتي بمبدأ أنا وأخويا على ابن عمي وأنا وابن عمي على الغريب، هرفض عشان حبي لياسمين عبدالعزيز»

وأشارت «طلبة»، خلال حواره افي برنامج «وراء الشمس»، المذاع على قناة الشمس تقديم الإعلامية أميرة بدر، أن ريهام حجاج مشكلاتها مع زملائها، كما أن الآنا لديها عالية، «ليه أروح مع حد يخليني درجة 10، منا مع ياسمين عبدالعزيز بتخليني درجة أولى».

وأضافت: «إجمد إفيهات في حياتي كانت مع ياسمين عبدالعزيز»، كما أنني تعاملت من قبل مع ريهام حجاج، وأكملت: «ده ياسمين عبدالعزيز بإعلان برضو نمبر وان.. تقوليلي اروح، اروح فين والله لو هقعد في بيتي»، «إللى يجي جنب إللى بحبه أقطعه».

بدرية طلبة تنتقد تصريحات ياسمين عز 

وانتقدت بدرية طلبة تصريحات ياسمين عز قائلة: إيه يا ياسمين إحنا ماشيين بالعلاج، كل واحدة فينا فيها اللى مكفيها، اللى متجوزة ومستنياها تقول يا أستاذمحمد فيها اللي مكفيها، بدل ما تطول فى المد بالألف مفيش وقت الناس بتكح تراب وانتي جاية تقولي لها مدي بالألف، يعني الكلكعة الليفي قلبي منك زادت".

وتابعت حديثها: أنا لو قلت كده هيديني بطبق الملوخية فى وشي، إنتي بتوقعي توقيع غير مشروع وممكن تكوني قاصدة منه خير، بعد ماأقوله يلا يا محمد أقوله محمد بمد الالف واتنحنح شتوي، لا يا ياسمين لا، والله يا ياسمين يوم ما كنت بقوله يا قلبي، أحس إني في إيه، لاوقت للدلع المرق، بصي يا ياسمين إنتي خلتينا فعلا نكلم نفسنا وبعدين اي الصوت الشتوي ده يعني الست تلبس بطانية وهي بتتكلم ولا اي،وحتة الزوجة التانية الرجالة نفسهم مش مقتنعين، دانتي ممكن تروحي تقضي على جوزك يوم الصباحية.

تابع موقع تحيا مصر علي