عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محسن جابر يُكذب عمرو مصطفى: جالي بيعيط ومنهار بعد ما الهضبة طرده من الاستوديو

محسن جابر وعمرو مصطفى
محسن جابر وعمرو مصطفى

كذب المنتج محسن جابر رواية عمرو مصطفى بشأن قيام عمرو دياب بالجلوس على الأرض لسماع لحن أغنية خليك فاكرني لعمرو مصطفى.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات محسن جابر

وقال محسن جابر خلال استضافته خلال برنامج حديث القاهرة والذي يقدمه الإعلامي خيري رمضان ويعرض عبر قناة القاهرة والناس: عمرو مصطفى قال مفيش حد اكتشفني وحاجة غريبة انك تتبنى إنسان وفي الأخر يطلع ميقولش فضل الناس.

محسن جابر: عمرو مصطفى جالي المكتب بيعيط ومنهار

وكشف عن حقيقة قيام عمرو دياب بالجلوس على الأرض لسماع لحن أغنية خليك فاكرني وقال: القصة الحقيقة أن كنت في شركة الفن في وسط البلد والسكرتيرة قالت في واحد بيعيط ومنهار وعايز يقابلك وقولتها خليه يدخل.

وتابع: كان بيتكلم وبيعيط وقولته أطلع اغسل وشك وارتاح وأنا خارج ماشي قالي أنه عرف أن عمرو دياب بيسجل في ستديو النهار وراح يسمع عمرو أغنية ودخل لعمرو وكان فرحان أنه داخل ومفيش حد وقفه ودخل على عمرو فاجأة وزعقله وقال مين ده طلعوه بره لأن عمرو كان بيسجل وقتها ومركز وهو قطع عليه.

محسن جابر: عمرو دياب طرد عمرو مصطفى لأنه اقتحم عليه الأستديو

واستكمل: وقالي أن  والبودي جارد خدوه طلعوه بره وهو جاي بيعيط وقال رموني بره وبالصدفة قولتله أنا رايح الاستديو تعال معايا وقعدته وقولت لعمرو دياب تعال اسمعك اللحن ده وسمعه من عمرو مصطفى  أغنية خليك فاكرني وعمرو قال اغنية حلوة فسالته انت عملت في امبارح ليه ولما حكيتله قالي يا محسن ده فتح عليا باب الكنترول ولولا اني خته مكنش هو اشتغل مع عمرو دياب.

وكشف محسن جابر: بصماتي مع عمرو دياب كبيرة زي نور العين وتملي معاك وكانوا مش من ألحان عمرو مصطفى.

عمرو مصطفى: عمرو دياب قعد على الأرض يسمع لحن أغنية خليك فاكرني

وفي وقت سابق كان قد كشف عمرو مصطفى عن بداية علاقته بالهضبة عمرو دياب وقال أنه في بدايات علاقته بعمرو دياب كان يعبر نجاح الأخير تحديًا وهدفًا بالنسبة له، لأنه جلس مع فنان آخر كان المنافس الأبرز للهضبة، وتعامل معه بالتعالي، عكس عمرو دياب الذي جلس على الأرض أمامه ليستمع لألحانه، وكان مستمتعًا بها.

أضاف: قعدت مع اتنين مطربين، المطرب التاني كان منافس شديد ليه، قالي سمعني بتكبر، لكن عمرو قعد على الأرض وقعد يقولي الله الله سمعني، وده كان بعد أغنية “خليك فاكرني”، اللي مكنش عايز ينزلها أصلها، بس زينة أم ولاده هي اللي شجعته.

وكشف عمرو مصطفى، أن أغنية “خليك فاكرني”، نجحت نجاحًا كبيرًا في ذلك الوقت، فأصبح عمرو دياب يبحث عنه من جديد، ليتعاون معه، وكان يتحدث مع أصدقائه في الجامعة ليعرف ما الذي يلحنه عمرو مصطفى في ذلك الوقت، مشيرًا إلى أنه لم يكن طموحه في الموسيقى محلي، بل كان عالميًا.

تابع موقع تحيا مصر علي