عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد نجاح الجزء الثالث.. حمادة هلال يستعد لتقديم الجزء الرابع من مسلسل المداح

مسلسل المداح _ أرشيفية
مسلسل المداح _ أرشيفية

يستعد الفنان المصري حمادة هلال لتقديم الجزء الرابع من مسلسل المداح بعد نجاح جزءه الثالث بعنوان أسطورة العشق والذي عرض في رمضان المنقضي.

تحيا مصر يرصد استعداد حمادة هلال لتقديم المداح الجزء الرابع.

حمادة هلال يعلن تقديم الجزء الرابع من المداح

وقال حمادة هلال على هامش تكريمه في الجامعة البريطانية: إن شاء الله في المداح الجزء الرابع، وبإذن الله ينال إعجاب الجمهور.

 وأضاف: مقولتش أني بعدت عن السينما عشان خايف عليها، أنا نفسي أعمل عمل في السينما يكون مختلف زي ما عملنا في الدراما وبدايتي كانت سينما، والسينما دلوقتي محتاجة الرجوع ليها بعمل مختلف جدا وقريبا يبقى في عمل انشاء الله.

حمادة هلال في برنامج يحدث في مصر 

وكان قال حمادة هلال خلال استضافته في برنامج يحدث في مصر والذي يعرض عبر قناة أم بي سي مصر: كل الأفلام والأجزاء الكبيرة في المسلسلات والسوبر هيرو بالنسبالهم هو راجل الدين بيخرج الشياطين واحنا مش بنخوف الناس العكس الناس بتشوف وبتعرف أن الحاجة دي سهل جدًا تبقى حواليك وفي نفس الوقت انت العلاج عندك اهو وهو ربنا مفيش احسن منه.

وأضاف:احنا كنا على شعرة، و الشعرة دي انت ممكن تقول حاجة تضل بيها ناس تخلي الناس تقول كده وموضوع الجمل اللي مخلوق من نار مكنتش الناس تعرف كده وكان في الجزء الثاني.


واستكمل: أما في الجزء الثالث كان عن الأم ممكن تبقى حامل في شيطان هو الموضوع صعب وكان دراما وفتحنا باب الخيال والانسان وارد يحصله كده والرسول كان استعيذ من الشيطان في كل حاجة وربنا ذكر الحور العين في القرآن.

مسلسل المداح 3

وتنطلق أحداث مسلسل المداح 3 مع زواج صابر برحاب، وفي انتظار مولوده الأول على أحر من الجمر، ولكن عندما يأتي الطفل عز ويأخذه صابر في حضنه تظهر بعدها الجنية هند بنت الأحمر وتخبر صابر بأن عز ليس ابنه بل ابنهم، لتنقلب حياة صابر رأسا على عقب، ويبدأ رحلة البحث عما إذا كان ابنه هو ابن الجن بالفعل أم لا؟، وهو من تأليف أمين جمال، وليد أبوالمجد، شريف يسرى وإخراج أحمد سمير فرج.

أبطال مسلسل المداح 3
المداح ج3  أسطورة العشق بطولة: حمادة هلال، وهبة مجدي، ومحمد رياض، ولوسي، وخالد زكي، ورانيا فريد شوقي، من تأليف: أمين جمال، ووليد أبو المجد، وشريف يسري، وإخراج: أحمد سمير فرج.

تابع موقع تحيا مصر علي