عاجل
الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

غدًا.. مصطفى كامل يعقد مؤتمر صحفي لإعلان تفاصيل إنتخابات الموسيقين

مصطفى كامل
مصطفى كامل

صرح طارق مرتضى المستشار الاعلامى لنقابة المهن الموسيقية أن غلق باب الترشح للانتخابات سوف يكون غدًا الثلاثاء الساعة 5 مساءً.

تحيا مصر يرصد لكم اجتماع مصطفى كامل بمرشحي نقابة المهن الموسيقية

ومن المقرر أن يجتمع الفنان مصطفى كامل بكل المرشحين الذين قدموا أوراقهم الانتخابية، في جو أسري داخل النقابة لإعلان تفاصيل هامة تخص المرحلة الانتخايية القادمة وسوف يعقد مؤتمر صحفى فور غلق باب الترشيح، وذلك لإعلان الاسماء النهائيه للمرشحين.

مؤتمر صحفي لإعلان تفاصيل الإنتخابات

كما أنه سيتم الإعلان عن مفاجأة من العيار الثقيل، وأكد طارق مرتضى أن الفنان مصطفى كامل النقيب العام للموسيقيين وجه الدعوه لكل المرشحينـ وكان نصها: يشرفنى دعوه الساده الزملاء المرشحين للانتخابات غدا الثلاثاء السلعة الخامسة عصرًا باذن الله  لحضور جلسه أبناء البيت الواحد بيت الجميعنقابه الموسيقيين، واختتم دعوة  بكلمة:  كل الحب والاحترام والتقدير لكل الزملاء بلا استثناء.    

وأضاف أن هناك عدد من المفاجئات التي سوف تعلن خلال المؤتمر الصحفي الذي سيعقد على هامش اجتماع النقيب بالمرشحين.

تصريحات مصطفى كامل

وسبق وتحدث مصطفى كامل عن إنتاخابات النقابة وقال مصطفى كامل في لايف عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: مش هنجيب ناس يشتغلوا متعهدين ويرتشوا ويضيعوا مال النقابة، وأنا معايا بلاوي وشيلت اللي كانوا عاملين البلاوي وتحت إيدي المستندات والأدلة، وشرفي أهم من مهنتي وهتدور بمنتهى الشرف والأمانة والنزاهة والحب والاحترام،  مالكوش حق تسبوا في النقابة، ده عيب لأن دي أكبر مننا كلنا وده بيتنا سواء وافقنا أو رفضنا.

وتابع: ولو غلطت في الكارنية، يبقى ما تستحقش تشيله وأنا مش هدي الكارنية ده لأي حد دون المستوى سواء أخلاقي أو بيقل أدبه؛ لأن فيه شؤون قانونية ونقيب ولجنة تحقيقات ووقت ما يبخس حقك اعمل اللي أنت عاوزه، الكيان ده بيراعى آلاف الأسر، وقيمة المعاشات اللي زادت بتعدي مليون و800 ألف جنيه، وكل ما بتدار بشرف كل ما المعاشات هتزيد أكتر.

مصطفى كامل: يارب اللي بعمله في النقابة يقعد في صحة ولادي

وأضاف مصطفى كامل: أنا راجل ليا دماغي، وبشتغل بأولويات ومحدش قدر يأثر عليا وليا دماغي واختارت أكون مع الله، وأي إخفاق أو تقصير أو محاباة مقصودة لأن كان عندي أولويات وما أقدرتش أهد كيان بيرعى أكتر من 2600 عضو بياخدوا معاش منه، وده مش مكان سهل، والفترة اللي فاتت كنت بهرب من المقابلات علشان النقابة لا يزج باسمها بأي حاجة ويا رب اللي عملته يقعد في صحة ولادي، لأننا أدرنا خلال 8 شهور بمنتهى الشرف.

 

تابع موقع تحيا مصر علي