عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مصطفى كامل باكيًا: عدم ترشح أي زميل شرف كبير ليا والنقابة عمل خدمي بدون أجر

مصطفى كامل
مصطفى كامل

وجه النقيب مصطفى كامل الشكر إلى أعضاء نقابة المهن الموسيقية، وزملائه، وذلك بعد توليه منصب النقابة لمدة 4 أعوام لعدم ترشح أحد أمامه.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات مصطفى كامل 

مصطفى كامل باكيًا: عدم ترشح أي زميل شرف كبير ليا ولو اتكلمت هبكي

وقال مصطفى كامل خلال المؤتمر الصحفي: عايزة اشكر زملائي بلا استثاء في كل محافظات مصر على ثقتهم وعدم ترشح أي زميل شرف كبير ليا ولو اتكلمت أنا هبكي، وألف شكر على عدم ترشح زملاء كتير وكل الناس قدمتلي كل الدعم وادوتني ثقة كبيرة.

وتابع: احنا في وضع استثنائي العالم كله فيه وحالة الغلاء التي تمر بيها البلاد ولازم كل حد يعتلي أي مقعد في البلد دي اصبح على عاتقه هم كبير أوي ولازم يراعي ربنا فيها عشان كلنا نشيل عن بعض المسئولية عشان استقرار المهنة وابسط متطلبات الحياة يقدروا يعيشوا.

وأضاف: حمل الامانات مش اي حد يقدر عليها ولن اقبل بأي فساد وعموم بلدنا لا تحتاج أي فاسد في أي مؤسسة ولازم كل واحد يبقى أمين على الكيان المنتمي ليه حتى لا يعرضه غير للسمعة الطيبة.

مصطفى كامل: مش راضي عن المعاشات وهزودها

واسطرد: احنا أمناء على أيتام وأنا قولت لزملائي أنا مش راضي أن المعاش يبقى بالأرقام دي وربنا كريم وصاحب الرزق وهيديك على قد تعبك ده.

مصطفى كامل: كل واحد في النقابة بيخسر علاقته الأسرية 

واستكمل: النقابة عمل خدمي من غير أجر واللي جاي يمسكه جاي يشيل عبء شخصي وبدني لاسرته وكل واحد في النقابة بيخسر علاقته الأسرية لأنه طول اليوم بتحل مشاكل زمايلك.

غلق باب الترشح لانتخابات الموسيقيين

وكان قد تم غلق باب الترشح لانتخابات المهن الموسيقية اليوم الثلاثاء في الساعة الخامسة، ولم يترشح أحد أمام النقيب مصطفى كامل.

 وكان من المقرر أن يجتمع الفنان مصطفى كامل بكل المرشحين الذين قدموا أوراقهم الانتخابية، في جو أسري داخل النقابة لإعلان تفاصيل هامة تخص المرحلة الانتخايية القادمة وسوف يعقد مؤتمر صحفى فور غلق باب الترشيح، وذلك لإعلان الاسماء النهائيه للمرشحين.

تابع موقع تحيا مصر علي