عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سمية الخشاب لطلاب الثانوية العامة: مش درجات اللي هتتحكم في حياتكم

سمية الخشاب
سمية الخشاب

حرصت الفنانة سمية الخشاب على توجيه رسالة دعم وتشجيع لطلاب الثانوية العامة تزامنًا مع انعقاد امتحاناتهم، وذلك من خلال تغريدة عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي تويتر.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات سمية الخشاب عبر تويتر

رسالة سمية الخشاب لطلاب الثانوية العامة

وكتبت سمية الخشاب: ونفسي تفهموا أنه اللي بتاخدوه في المدارس والجامعات ده ملوش علاقة باللي هتشتغلوه خالص حتى لو نفس التخصص.

وتابعت: فبلاش تاخدوا الإمتحانات والدرجات على نفسيتكم خالص عشان هتتصدموا بعد كده.. مش درجات اللي هتتحكم في حياتكم خالص.

تعليق سمية الخشاب على واقعة عروس طنطا

وسبق وأن انفعلت الفنانة سمية الخشاب بعد واقعة قتل عروس طنطا بعد ليلة زفافها بسبب منع نفسها عن زوجها، مشيرة إلى أن أي شخص يبرر التحرش أو القتل أو التعدي مريض نفسيا وارهابي.

وكتبت سمية الخشاب عبر حسابها الرسمي بموقع التدوينات القصيرة “تويتر”: دافع فيكي" أدت لـ "حقي الشرعي" أدت لـ "للقتل" اقعدوا قولوا فيمنست بقي ربنا ياخدكوا ونرتاح، بتبرروا القتل بالدين اللي الكفره عارفينه اكتر منكم.

وتابعت سمية الخشاب حديثها، قائلة: البنت زي الولد بالظبط، ولا اي حاجه تقدر تمنع البنت من انها ترفض اي حاجه هي مش عايزاها، مش عاجبك وعايز تستعبدها بالقرشين اللي اتجوزتها بيهم متتجوزش احسن لك، وياريت متجوزوش بناتكم الا لما تكشفوا علي العريس نفسيا وتتاكدوا من ميوله بقدر المستطاع عشان متتصدمش يوم "الحق الشرعي".

سمية الخشاب في مسلسل أرواح خفية

من ناحية اخرى، كانت تحضر سمية الخشاب في الفترة الماضية لـ مسلسل “أرواح خفية”، والذي كان من المقرر عرضه ضمن سباق مسلسلات رمضان 2023، ودارت قصته حول سمية الخشاب التي تلعب دور لارا ضمن أحداث العمل وهي مدرسة تقرر اصطحاب بعض الطلاب إلى مخيم كنوع من الترفيهية، ولكن ينقلب الترفيه إلى أحداث مرعبة بسبب منزل مهجور مقابل للمكان المقيمين بيه الطلاب والمدرسة لارا ومع تصاعد الأحداث يكتشف أن هناك سر خطير في المدرسة لارا والطلاب مرتبط بظهور أشباح وأرواح وأحداث مستقبلية غير متوقعة.

تابع موقع تحيا مصر علي