عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمود ياسين جونيور: جدي كان بيتهاجم بسبب هدومه اللي على الموضه

محمود ياسين جونيور
محمود ياسين جونيور _ أرشيفية

علق الفنان الشاب محمود ياسين جونيور، على موضة القميص الشفاف التي انتشرت داخل الوسط الفني، وذلك خلال تصريحات تليفزيونية.

تحيا مصر يرصد تعليق محمود ياسين جونيور على موضة القميص الشفاف.

تصريحات محمود ياسين جونيور 

قال محمود ياسين جونيور: أنا بشوف أن الجمهور لما بيحب شخص بيبقى عايزه يبقى شبهه، ولما بيشوفه بيعمل حاجة مختلفة بيتضايق، في فنانين وأنا كمان ممكن أحتاج لـ ده، بيبقى عاوز يعمل ستايل لنفسه؛ لأن الشخصية اللي بتطلع بيها دي في حفلة مثلا مش شخصيتك الحقيقية.

تعليق محمود ياسين جونيور على ظاهرة الملابس الشفافة

وتابع: لكن الشخصية بتكون مواكبة للحالة، وساعات مبيفرقش معاهم ده إيجابي ولا سلبي، لكن أنا بيفرق معايا ويهمني الناس متتضايقش ومتفهم الآراء السلبية لحاجة زي دي.

وأضاف: أن مهاجمة الفنانين بسبب ملابسهم والموضة، أمر قديم، واجهه جده الفنان الراحل محمود ياسين معقبًا: جدي في السبعينات كان بيلبس الموضة ساعتها، وكانت الأجيال الأكبر منه مستغربة ده وبيقولوا إيه السوالف والقمصان والبنطلونات دي، فكل فترة ليها الستايل بتاعها.


وعن ارتدائه قميص مشابه لقميص الهضبة: الموضوع جه صدفة ودي حاجة تبسطني إني لابس زيه، لكن بحترم انتقادات الناس وبتقبلها، ولو حسيت إني لابس أو قولت حاجة معجبتش الجمهور، بكون حريص مكررهاش تاني.

شارك محمود ياسين جينيور، صورة تجمعه بجده الراحل عبر حسابه الرسمي بموقع تبال الصور والفيديوهات انستجرام، وعلق عليها، قائلا:  “اليوم الذكري الثانيه علي رحيل من جعلني انطق اسمي بفخر . ارجوا قراءة الفاتحه و الدعاء لجدي”.

محمود ياسين جونيور يحصد جائزة أفضل ممثل صاعد

وكان قد حصد الفنان الشاب محمود ياسين على جائزة أفضل ممثل صاعد بمهرجان الفضائيات، وحصوله على جائزة التميز والإبداع من ملتقى التميز والإبداع العربي عن دوره في مسلسل اللي مالوش كبير، الذي نافس بقوة في موسم رمضان 2021، بطولة ياسمين عبد العزيز، أحمد العوضي، خالد الصاوى، خالد سرحان، وبدرية طلبة، إخراج مصطفى فكري وتأليف عمرو ياسين.

وكان تدور أحداث مسلسل اللي مالوش كبير حول إجبار والد غزال - ابنته على الزواج من رجل أعمال ثري، بالرغم من فارق السن الكبير بينهما، فتضطرها الظروف أن تصبح قاسية وقوية، حتى تتعامل مع المحيطين بها، وتتعرف على الشاب سيف الخديوي وتقع في حبه.

تابع موقع تحيا مصر علي