عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ياسمين عز: مقولة وراء كل رجل عظيم إمرأة خاطئة وأصلها نفسه

ياسمين عز
ياسمين عز

حرصت الإعلامية ياسمين عز على تفسير مقولة “وراء كل رجل عظيم إمرأة” للجمهور وتوضيح معناها الحقيقي لهم، وذلك خلال حلقتها في برنامج “كلام الناس”، المذاع على شاشة قناة mbc مصر.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفسير مقولة وراء كل رجل عظيم إمرأة كما صرحت ياسمين عز

ياسمين عز: اللي قال وراء كل رجل عظيم إمرأة مقالش مراته ممكن تكون أخته أو امه

قالت ياسمين عز خلال برنامجها: الحكيم أو العالم اللي قال وراء كل رجل عظيم إمرأة مقالش مراته ولا زوجته لو كان يقصد مراته كان قال اي اللي يخوفه، والعلماء اللي فسروا المقولة قالو أمه وأخته لكن زوجته ومراته  ديمدرسناش في المنهج، المثل ده بعيد خالص عن زوجته .

وتابعت: في اجماع من علماء التخصص في تفاصيل الشخصية الرجولية خاطئة وإن أصلها وراء كل رجل عظيم نفسه.. ولو عايزة تزودي حطي ايده وكتفه ورجله ايده اللي بتنحط في الصخر عشان يأكلك، وكتفه اللي شايل الهموم والزن والغم، ورجله اللي رايحة جاية على الشغل، وزودي مخه اللي هينفجر من كتر التفكير في طلباتك اللي مبتخلص، في شك كبير في المقولة اللي احنا بنفسرها على مزاجنا، ابعدوا عن الشبهات ورجعوا الجملة لأصلها.

ياسمين عز توضح أصل مقولة وراء كل رجل عظيم إمرأة

وأوضحت ياسمين عز أصل مقولة وراء كل رجل عظيم إمرأة، فقالت: واحد ملياردير عمل مسابقة وقال اللي هينط في بحيرة التماسيح دي ويطلع هديله جائزة مليون دولار، فموظف عنده نط وصارع لحد ما وصل وأما جه يسلموه الجائزة قالوهم أنا منطتش مراتي هي اللي كانت ورايا وزقتني والله أعلم كان نيتها اي وقتها، هو عشان الغني ده قال هدي مليون ونص لأهل اللي هينط عشان كدة.

ياسمين عز وحفل مشوراي

يذكر، انه أشادت ياسمين عز بـ حفل مشواري، الذي أقيم في المملكة العربية السعودية بجدة تكريما لـ الكينج محمد منير، حيث قالت: سعيدة وكلي فخر بتقديم حفل مشواري للنجم العظيم محمد منير..كانت ليلة ساحرة من ليالي جدة، أنا شخصية صعب ابهاري ممكن تعمل حفلة حلوة لكن صعب تعمل حفلة مبهرة،  الفنان مهما عمل نجاحات أو حفلات بيفرق معاه التكريم والتقدير ويتعمله حاجة خاصة بيه تقوله دي بتاعتك دي بتكون كلمة شكرا

 

تابع موقع تحيا مصر علي