عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حسن أبو الروس يستعد لإطلاق ألبوم موسيقي جديد| تفاصيل

حسن أبو الروس
حسن أبو الروس

أعلن الفنان حسن أبو الروس عن استعداده لإطلاق ألبوم موسيقي جديد له يوم الأربعاء المقبل، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات حسن أبو الروس عبر إنستجرام

وكتب حسن أبو الروس: الحفلة دي مهمة جداً بلنسبالي لأني إن شاء الله هطلق فيها ألبوم موسيقي، بقالي أكتر من سنة بشتغل عليه مع موزعين وموسيقيين جامدين جداً وتعبنا أوي فيه.. أتمنى أن المزيكا تعجبكم.. مستنيكم الأربع ٧/٥ في كايرو چاز.

تصريحات الفنان حسن أبو الروس الأخيرة

وسبق وأن كشف الفنان حسين أبو الروس عن حقيقة طرد حسين له من مهرجان القاهرة السينمائي بسبب ملابسه، كما تحدث أبو الروس عن أعماله الفنية خلال الفترة المقبلة، وكشف عن تطورات شخصية الشيخ أباظة في مسلسل ريفو الجزء الثاني.

وقال أبو الروس خلال لقائه في برنامج إي تي بالعربي: كنت بدور أعمل حاجة غير اللي عملتها قبل كده ولو لبست عادي قولت هيبقى حاجة جديدة، وأنا باخد وقت كبير جدا في تحضير الملابس لأن حتى لو هلبس شيك او لبس ايلى حد ما طبيعي او عادي بدور اني اكون مختلف ومش سهل القي حاجات مختلفة.

وكشف: في اشاعة أن حسين فهمي طردني من المهرجان عشان لبسي وانا رجعت اغير لبسي وروحت المهرجان تاني أنا مش عارف هلحق اغير أمتى والكلام ده كله مش حقيقي وانا بشوف الحاجات دي وبضحك.

حسن أبو الروس لـ مصطفى درويش: يعني إيه مش هشوفك تاني

وكان قد حرص أبو الروس على نعي مصطفى درويش، وكتب عبر حسابه بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: أنا مش فاهم يعني إيه مش هشوفك تاني.. أجدع وارجل انسان و صاحب و أخ..عمره متأخر على حد.

وتابع: عمره ما رد طلب حد محتاح كمية الخير اللي كان بيعمله و محدش يعرف عنها حاجة.. الله يرحمك يا شبح العالم هتوحشني اوي.

تابع موقع تحيا مصر علي