عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

عمرو مصطفى: ادعم أحمد سعد.. وعرفت أن الحرب هتبدأ عليه

عمرو مصطفى
عمرو مصطفى

حرص الفنان عمرو مصطفى على دعم الفنان أحمد سعد بعد أزمته الأخيرة في تونس، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات عمرو مصطفى عبر فيسبوك

دعم عمرو مصطفى لـ أحمد سعد

وكتب عمرو مصطفى: كلمة حق.. من أول ظهور ليه ودعمه لبلده بأغنية ايه اليوم الحلو ده في حفل شعبي في الاستاد عرفت أن الحرب هتبدأ عليه، وللأسف حرب من الداخل والخارج وفي معظم القنوات المعادية لمصر هتلاقوا تقرير نازل علشان يسحب منه نجاحه وده حصل وبيحصل معايا.

وتابع: بس مش بيهمني لأن قوتي في شغلي وموهبتي من عند الله سبحانه وتعالى بس أحمد سعد بجد باين جداا للأعمى كمية الحرب الموجهة ضده لتدمير نجاحه الساحق في الفترة الأخيرة.. ادعم احمد سعد.. وتحيا مصر والأمة العربية بنجومها.. بلاش نهد بعض ولصالح مين ؟.

تعليق يسري نصر الله على أزمة أحمد سعد

وسبق وأن حرص المخرج يسري نصر الله التعليق على أزمة المطرب أحمد سعد في تونس، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وكتب يسري نصر الله: فيه فرق كبير بين واحد انفعل تحت ضغط وبين ناس بيعتبروا إنهم من حقهم يعملوا اللي هما عاوزينه في حد مقابل الأجر اللي دفعوه.. مش من حق أي حد يحط فنان أو أي حد تحت ضغط من النوع ده. 

وتابع: مش من حق منظم الحفلة إنه يسمح بأخطاء من نوعية إن ميكروفون ما يشتغلش.. مش من حق المنظم إن يطلع رقاصات على المسرح أثناء ما المغني بيأدي من غير ما تاخد إذنه.. والنقابات شغلها إنها تدافع على أعضاءها مش إنها تجبرهم على الاعتذار لناس بيستغلوهم.

رسالة شذى لـ عمرو مصطفى

وعلى صعيد آخر، هاجمت المطربة شذى الملحن عمرو مصطفى، وذلك بعد تصريحه الأخير بأن المطرب مجرد أداة يوظفها المحلن، وأن نجاح الأغنية من نجاح الملحن لأنه هو المبدع الأساسي في العمل الغنائي.

وكتبت شذى عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”، ردا على تصريح عمرو مصطفى: طبعا الكل عارف قد ايه أنا وعمرو اصحاب و اخوات بس المرة دي عمرو خانوا التعبير زي لما بيخونوا تعبيراته كتير!

تابع موقع تحيا مصر علي