عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

إيناس مكي عن شقيقها أحمد مكي: بياخد رأيي في أغانيه وبنضحك على أي هجوم عليه

إيناس مكي _ أرشيفية
إيناس مكي _ أرشيفية

تحدثت الفنانة إيناس مكي عن علاقتها بشقيقها الفنان أحمد مكي وذلك خلال حوارها مع الإعلامية إنجي هشام في برنامج المنسي عبر قناة هي.

تحيا مصر يرصد تصريحات إيناس مكي عن شقيقها أحمد مكي.

رد إيناس مكي على الهجوم على شقيقها 

وقالت عن الهجوم على شقيقها بسبب  الكبير أوي ٧: كان في تصدير مبالغ فيه ويأكدلك أنه مش جاي طبيعي وحسيت أن دي شريحة متجيش ٣٪ الناس في الشارع حافظة الحلقات بالايفهات ازاي اسمع لدول؟ علشان كده بقولك ده نجاح.

وتابعت: ساعات بنصحو بس لما بياخد رأيي ويجي يسألني يعني أغلب الاغاني كان بيسمعني ويقولي قليلي رأيك.

وأضافت :' أنا وهو بنضحك على أي هجوم بيحصل عليه وبقول ربنا يهديهم عادي جدا، إذا كنت أنا شايفة إن دي شريحة متكلفة بده فأحمد عنده وعي كامل بكل حاجه بتحصل.

سبب عدم عمل إيناس مكي مع شقيقها

وتحدثت الفنانة ايناس مكي عن سبب عدم عملها مع شقيقها النجم احمد مكي قائلة:' رديت على النقطة دي في جميع اللقاءات التليفزيونية ولو دخلتي ع اي اكونت شخصي منزلهم فيديوهات بقول ارحمونا، أنا بنت المهنه من ٢٦ سنه فاتوا طبيعي لو انتي شخص مشهور واخوكي ميجا ستار الناس هتفضل ترغي وتهري في نفس المنطقة.

وأضافت  ايناس مكي خلال حوارها مع الإعلامية انجي هشام في برنامج المنسي عبر قناة هي قائلة:'طلعونا متخانقين، طلعونا واخدين قرار منشتغلش مع بعض والله ما حصل، طلعونا في بينا مشادات وهو راجلي وسندي واللي ليا في الدنيا وصلت أنهم قالوا ليه مفيش صور ما بينهم دا انتو ناس غريبة جدا؟". 

تصريحات إيناس مكي التليفزيونية

وتابعت :' المنطق ده مش بتاعنا احنا لا نتبني الأفكار دي كل واحد وشخصيته، مذيعة مرة قالتلي ليه مبتطلبيش من اخوكي يشغلك قلتلها ليه ؟ أنا إيناس مكي.

يذكر، أن برنامج " المنسي" هو برنامج على قناة " هي" تقديم الإعلامية انجي هشام، ويذاع يومي السبت والأحد في تمام الساعة الحادية عشر والنصف مساءا  ويستضيف عددا من نجوم الفن والإعلامين الذي غابت عنهم أضواء الشهرة والنجومية.

تابع موقع تحيا مصر علي