عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بمشاركة لينا الطهطاوي.. عزيز مرقة يطرح كليب جديد بعنوان مجنناني

عزيز مرقة - لينا
عزيز مرقة - لينا الطهطاوي

طرح المطرب عزيز مرقة أغنية جديدة له بعنوان مجنناني عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، وقد حققت الأغنية أكثر من ألف مشاهدة بعد طرحها بـ 12 دقيقة فقط.

تحيا مصر يرصد تفاصيل طرح أغنية مجنناني

تفاصيل أغنية مجنناني

وظهرت المذيعة لينا الطهطاوي في الكليب كموديل، وجاءت الأغنية من كلمات محمد شافعي، ألحان عزيز مرقة، وتوزيع ماهر ملاخ، وتقول كلماتها: "من أول يوم قابلتك فيه انا قلت أزاي هنكون مع بعض أنا و أنتي دايما , اه بس لو تبصي في عيني و يحلا الجو مهو طبعا راح يحلو و لسه في بالي اول مره شوفتك و انتي جايه لحظة واحدة قدرتي تاخدي عينيا قمت رسمت معاكي كل احلامي تكوني معايا طول ايامي حاله و عايش فيها واخده القلب و العين و لا عمري هشوف زيها في الدنيا اتنين مجننانى حبك زي البحر جميل جبني ووداني عينيك فيهم سحر.

كلمات أغنية مجنناني

“وزي الموج شداني من اول يوم عرفت خلاص انك عجباني مهما هيحصل مش هتخلا عنك يوم قولتي ايه ؟ طب اعمل ايه في الحب اللي خبط فيا وعايش فيه من وقت ما شوفتك قلبي قال بس لو ده اللي معاها بيحلى الجو ماهو طبعا راح يحلو طول ما انتي معايا اول مره شوفتك و انتي جايه”.

“لحظة واحدة قدرتي تاخدي عينيا قمت رسمت معاكي كل احلامي تكوني معايا طول ايامي حاله و عايش فيها واخده القلب و العين و لا عمري هشوف زيها في الدنيا اتنين مجننانى حبك زي البحر جميل جبني ووداني عينيك فيهم سحر و زي الموج شداني من اول يوم عرفت خلاص انك عجباني مهما هيحصل مش هتخلا عنك يوم قولتي ايه ؟”.

جدل ارتباط عزيز مرقة ولينا الطهطاوي

وسبق وأن  نشر عزيز مرقة صورة له مع المذيعة لينا الطهطاوي، عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام، وعلق عليها قائلًا: “مجنناني”.

ومن بعدها تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي ذلك المنشور على نطاق واسع، وكانت تعليقاتهم تشير إلى ارتباط مرقة ولينا بعد أن جمعتهم قصة حب.

ولكن مع البحث تبين أن الصورة من كواليس فيديو كليب جديد يستعد عزيز مرقة لطرحه مؤخرًا بعنوان “مجنناني”، وتظهر لينا الطهطاوي في الفيديو كليب كـ موديل.

تابع موقع تحيا مصر علي