عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رامي صبري يطلب من عمرو مصطفى عودة التعاون مع الهضبة: ده أخونا الكبير

رامي صبري وعمرو دياب
رامي صبري وعمرو دياب وعمرو مصطفى

طلب الفنان رامي صبري من الفنان والملحن عمرو مصطفى التعاون مرة آخرى مع الهضبة عمرو دياب بعد سنوات عديدة من الخلافات بينهما.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات رامي صبري

وقال رامي صبري في مداخلة هاتفية عبر برنامج أجمد 7 الساعة 7 الذي يعرض عبر إذاعة نجوم أف إم وذلك أثناء أستضافتها الفنان عمرو مصطفى: تاريخ عمرو دياب كله سبب عمرو مصطفى وألحانه.

رامي صبري: الهضبة أخونا الكبير

وتابع: لازم عمرو مصطفى يرجع يشتغل لعمرو دياب، لأن الهضبة أخونا الكبير وهو النجم الوحيد في العالم العربي اللي بنفتحر بيه.

انتهاء الخلاف بين رامي صبري وعمرو مصطفى

كما انهى رامي صبري الخلاف بينه وبين عمرو مصطفى، وتفاجئ عمرو مصطفى بإتصال هاتفي من رامي صبري على الهواء مباشرة لتحدث مواجهة بيمهم للمرة الأولى، حيث قال رامي صبري لـ عمرو مصطفى: عشان ولادك وولادي أنا أسف لو خاني التعبير بس الكلام اللي قولته عليا كان صعب.

رامي صبري لـ عمرو مصطفى: المفروض تكلمني على الواتساب مش تقلل مني على التليفزيون

وتابع:  الطريقة بتاعت الاختلاف غلط ومراتك تعرف مراتي وعيالك يعرفوا عيالي ودخلت بيتي المفروض يبقى نتكلم مع بعض على واتساب مش على التليفزيون وأنا عمري ما أعمل كده، و أنا أضايقت من طريقتك ولما حد من زمايلي يقلل مني اكيد هضايق ومش هحب إني اطلع اتكلم عن حد مهم زيك والناس لازم تحبني وتقدرني ولازم قدام الوسط الفني كله حتى لو عندنا خلاف نبقى معلمين للجيل الجديد.

وتابع: الجمل متشابهة من أيام محمد عبد الوهاب وأنا أول واحد باركتلك على أغنية رقصة، وأنا اللي بيضايقني فكرة العشرة، وأنت عارفني من زمان وأنا راجل ولا بتاع مشاكل ولا أي حاجة  وعشان نخلص الموضوع الصغير ده انت تشرف أي حد وأنت ملحن عظيم كبير ونجم في المزيكا وكلنا فنانين في مصر بنفتخر أنك موجود في مصر.

واسطرد: ممكن ابعتلك تصريح ليا مع محمد رحيم طلع وقال أن الاغنية دي شبه ايه وأنا طلعت هاجمته لأن ضايقني فكرة ان بتهاجم نجاح وأنا اختلفت معاه عشان خاطرك.
 

تابع موقع تحيا مصر علي