عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أمال رمزي: عادي لو عملت بوتكس وفيلر ومش بتعشى ولا باكل نرجسكو عشان ابقى رشيقة

أمال رمزي
أمال رمزي

تحدثت الفنانة أمال رمزي خلال حلولها ضيفة على برنامج “كلام الناس”، والمذاع على قناة mbc مصر، وتقدمه الإعلامية ياسمين عز، عن سر رشاقتها وجمالها حتى لان في هذا العمر، مشيرة إلى أنها تسمتد تلك الرشاقة من الأكل القليل.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات أمال رمزي في كلام الناس

امال رمزي عن سر رشاقتها: مش بتعشى وباكل نجرسكوا مرة في شهر

وقالت أمال رمزي خلال لقائها بـ ياسمين عز: باكل قليل وبالليل لازم زبادي ومش بتعشى والفطار شاي بلبن مع ساندوتش الجبنة ومش باكل نجرسكوا الا مرة في الشهر، ومستحيل اكل محشي.

وعن رأيها في عمليات التجميل، قالت أنها من مناصريها، موضحة: مع ان اعمل بوتكس وفيلر لأني بحب الجمال  لكن لو جراحة لأ لأنها بتأذي.

وعن عدم انجابها، قالت: مش ندمانة اني مخلفتش لأن عندي اخويا الصغير بعتبره ابني وابنه بردو كذلك فهما عوضوني عن عدم الخلفة.

أمال رمزي تعود للفن بـ طبيبة شرعية: معجبة أوي بالشخصية وفضلي يومين تصوير فيه

وكشفت عن عودتها للتليفزيون من خلال طبيبة شرعية، فقالت: بحضر الفترة دي لـ مسلسل طبيبة شرعية مع مروة عبد المنعم وياسر علي ماهر وبجسد دور مراته، ومعجبة جدا بالشخصية لأني عاملة دور الست اللي ليها كلمتها وبقيلي فيه يومين تصوير بس.

وعن بدايتها الفنية، قالت: اتفاجئت أما قالولي السيندرلا اخترتك عشان تعملي دور اختها، وبقت اروحلها أمي جابت مصمم أزياء السيندريلا وعملي حاجات مناسبة لسني وقعدت مع سعاد حسني 3 شهور بنعمل كل حاجة سوا، واشتغلت مع نادية لطفي وهما كانوا بيعلموني وبيدوني نمر.

أما رمزي وزيجاتها

وتحدثت أمال رمزي عن زيجاتها، فقالت:  الزيجة الأولى كان عندي 17 سنة وكان بيني وبينه 12 سنة، كنت متزوجة من المخرج كمال صلاح الدين لكن وخاني مع راقصة من بتوع زمان ولاد الحلال قالولي وروحت قفشته لأنه كان بيستنها كل يوم في الكازينو، واللي بلغني ارملة بليغ حمدي وهي واختها كانوا في الوسط ومش بسامح في الخيانة.

وتابعت حديثها، قائلة: أنا اتجوزت 4 مرات والزيجة التانية كان مهندس ومقاول وقعدت معاه 20 سنة وكان كويس لدرجة انه انتجلي، وكان بيغير عليا وحبني انا وأسرتي.

تابع موقع تحيا مصر علي