عاجل
الخميس 09 مايو 2024 الموافق 01 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمود عامر يروى موقفًا له في أحد مكاتب الكاسيتنج: الموقف وجعني

محمود عامر
محمود عامر

كشف الفنان محمود عامر تفاصيل تعرضه لموقف مهين في أحد مكاتب الكاسيتنج، وذلك خلال حواره مع الإعلامية إنجي هشام في برنامج المنسي عبر قناة هي.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات محمود عامر

محمود عامر: اتوجعت وجع السنين

وقال محمود عامر: الموقف دا وجعني وجع السنين وكتبته على صفحتي لأنه حصل معايا، الأجيال مش متواصلة أولا وفي شباب معذورة مش عارفين لكن الاوديشن في أوربا في بلاد الفرنجة لو بيعمل اوديشن بيجيب الممثل لو بيعمل دور س بيجيب فيه ٣ ويعملهم ماكياج وملابس والدور بنقعد نحفظه يومين تلاتة وبندرب عليه وبيشوفوا على الكاميرا ودول ممثلين سوبر ستار بيحصل معاهم كده.

وتابع : إحنا عندنا بقي في الكاستينج دايركتور بيجيبوا مساعد تالت أو رابع الا من رحم ربي طبعا في مخرجين كبار ليهم كل التقدير بيبقي المخرج المنفذ أو المخرج بذات نفسه أنا مرة اشتغلت في مسلسل لبناني كان المخرج قاعد ذات نفسه رغم اني كنت عامل تلت مشاهد.

اختتم قائلًا: لما روحت عملت الاوديشن قالي طولك طب وزنك، وبعدها سألني خدت ورشة عند مين لو كنت رديت طبعا كانت هتبقي ليلة سودة، قلتلوا اااه وروحت رايح ناحيه الباب ولا قولتلوا حاجة، وأنا واثق أنه اكيد قال دا اكيد مجنون ولا جراله حاجة، المواقف دي بتوجع.

محمود عامر يشكو إهمال الوسط الفني

ومن ناحية أخرى، خرج الفنان محمود عامر ليفتح النار على المخرجين والمنتجين، وذلك بسبب تعرضه للإهمال الفني مشيرا إلى ان هناك العديد من النجوم الكبار الأخرين الذين يعانوا من نفس السبب.

قال محمود عامر خلال لقائه ببرنامج “بنت البلد” الذي تقدمه الإعلامية نشوى مصطفى عبر قناة صدى البلد، موجها حديثه للمخرجين: “ ليه بتبخبل بفرصة على بعض الفنانين وبندور في حلقة مفرغة بين 5 أو 6، وأنا من حقي بعد هذا العمر الطويل أني أستمتع لأني بمارس الفن بحب وبكون مبسوط، و بقول للمنتجين في مصر بلدنا ونقابتنا مليانة فنانين عظام وأصعب شيء على الفنان أن يكون عاطل و يقهر في نفسه”.

تابع موقع تحيا مصر علي