عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هجوم على ايمن بهجت قمر بعد تعاونه مع عمر كمال في السخان والمؤلف: مش عايز أبقى محدود

بوستر أغنية السخان
بوستر أغنية السخان

أعلن المطرب عمر كمال عن تعاونه مع المؤلف أيمن بهجت قمر لاول مرة في عمل غنائي بعنوان السخان، والتي من المقرر طرحها في يوم الثلاثاء الموافق 25 من شهر يوليو الجاري.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل تعاون عمر كمال مع أيمن بهجت قمر في السخان 

عمر كمال يروج لـ أغنية السخان

وروج عمر كمال للأغنية من خلال حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”، حيث كتب: "هنسخن السخان ونكيف التكييف.. يوم التلات 25\ 7"، من جانبه رد أيمن بهجت قمر، قائلا: أغنية مختلفة.. قريبا.

أغنية لسخان لـ عمر كمال

أيمن بهجت قمر يتعرض للهجوم بسبب عمر كمال

واستقبل الجمهور نبأ تعاون أيمن بهجت قمر مع عمر كمال في السخان بهجوم شديد، حيث كتب أحد متابعيه عبر حسابه الرسمي بموقع “فيسبوك”: من عمرو دياب لعمر كمال  زي من ماكدونالدز لعربية الكبدة اللى ع الناصية، ليرد عليه أيمن بهجت قمر، قائلا: نا كنت في نفس السنة اللي كاتب فيها المرايا لشيرين ويهمك في ايه لعمرو دياب كتبت انا مش خرونج انا كينج كونج..  لازم اكتب كل الالوان يا اما ابقى محدود.

أخر أعمال عمر كمال

من ناحية أخرى، كانت أخر أعمال عمر كمال الغنائية طرحه لـ أغنية “بيبي”، بالتعاون مع المطربة سارة زكريا ومن كلمات: عمرو قطب ، آلحان: خالد سلطان و ليد سمارة ، توزيع: اسلام شيبسي، ميكس وماستر: محمد جوده.

وأتت كلمات الأغنية: ماتميزوش الناس بعنيكوا وانتوا عبر الدنيا فيكوا إحنا مخلقناش ربنا علي مزاجكوا ولا علشان نعجب أهاليكوا أنا أسفه..  يابيبييييي احنا ركبنا وعدينا بشقانا وجري إيدينا وبنتدلع من جبنا ومفيش حد خير علينا طبع العنتظه مش فينا بس وجاهه ويكفينا لينا طله ولينا حضور وقبول ربنا مدينا بتعيدوا ليه وتزيدوا ليه  وبتحرقوا انا فوق وصوتكوا مش واصلي زعقوا هو انا تعباكم للدرجه دي  ليه اوي وكل ما تيجي سيرتي قصلدكم تقلقوا.

تابع موقع تحيا مصر علي