عاجل
الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مفيدة شيحة عن إلغاء حفل ترافيس سكوت بمصر: مطلعوناش متخلفين وجهلة وسط العالم العربي

مفيدة شيحة _ أرشيفية
مفيدة شيحة _ أرشيفية

انتقدت الإعلامية مفيدة شيحة  إلغاء حفل ترافيس سكوت في مصر بسبب اتهام البعض له أنه يمارس طقوس شيطانية وأعمال مخلة بالآداب.

تحيا مصر يرصد تصريحات مفيدة شيحة.

تصريحات مفيدة شيحة

وقالت مفيدة شيحة خلال برنامج الستات المذاع على قناة النهار: الناس معرفش ليه عاملة قلبان على حفل ترافيس سكوت ليه بنسيء لسمعة بلدنا، عمل حفلات في الإمارات والسعودية، وعدت بسلام.

وتابعت: ولا حد دخل الماسونية ولا حد عمل طقوس عبدة الشيطان، عيب الكلام ده، متطلعوناش إحنا في وسط كل الوطن العربي إننا متخلفين وجهلة.

مفيدة شيحة تهاجم زوجة حسن شاكوش 

على الصعيد الآخر، كانت قالت شيحة خلال برنامجها الستات المذاع عبر شاشة CBC مهاجمة زوجة حسن شاكوش: كل عروس يوم زفافها بتكون ملكة تخيلوا بقى الملكة دي سجدت علشان اتجوزت.

وتابعت: صورة زي دي بتقلل من قيمتك قدام أهلك وأهل جوزك وجوزك، ولو حد قال لك غير كده بيجاملك وأي حد بيشوف الصورة بيضحك وبيقول إيه ده هي ما صدقت اتجوزت؟ مش أوي كده ولو بتكيدي حد يبقى أنت قللتي من نفسك.

قالت مفيدة شيحة مقدمة برنامج الستات المذاع عبر قناة النهار :" اشتري اللي انت محتاجه مش اللي يعجبك، و هناك براندات تقدم ملابس يمكن لها إعادة تصنيع، وهناك ملابس صديقة للبيئة وتقلل الاستخدام، ولا نشتري ملابس كتيرة من أجل الحفاظ على البيئة".

وأضافت مفيدة شيحة، أن :"انا اسهل واحدة اتخلص من الأشياء، ومعنديش عزيز في الملابس والأحذية وغيرها ، ومشاعري لا ترتبط بالأشياء والأماكن".

مفيدة شيحة ببرنامجها الستات ميعرفوش يكدبوا

كشفت الإعلامية مفيدة شيحة، حقيقة الصور المتداولة عبر مواقع التواصل الاجتماعي السوشيال ميديا لـ انحسار مياه بعض الشواطئ في إيطاليا

وقالت مفيدة شيحة، مقدمة برنامج الستات، المذاع عبر قناة النهار وان، إن هناك انحسار رهيب للماء في إيطاليا، وانتشرت صورا عبر مواقع التواصل الاجتماعي لهذا الأمر، وسبب حالة من الهلع بين البعض.

وأضافت الإعلامية مفيدة شيحة، أن هذا الأمر اتضح من خلال صور متداولة على مواقع التواصل الاجتماعي السوشيال ميديا، متابعة أن هذا الأمر لاقى تفاعلا كبيرا من قبل البعض.

تابع موقع تحيا مصر علي