عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

دانا حمدان تفقد صغيرة كلبها.. وتستغيث: أبوس ايديكم حد يساعدنا

دانا حمدان
دانا حمدان

استغاثت الفنانة دانا حمدان بالجمهور والمتابعين بعد أن فقدت صغيرة كلبها، طالبة منهم المساعدة في إيجادها، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات دانا حمدان عبر إنستجرام

وكتبت دانا حمدان: أرجوكم أرجوكم ساعدوني الاقيها دي بنت دبدب تاهت من صاحبها في كومباوند دجلة بالمز أكتوبر.. أرجوكم دي مش هتستحمل خالص الجو دا أبوس اديكم لو حد ساكن هناك يساعدنا نلاقيها أنا هتجنن.

دانا حمدان وقرار الزواج

وفي وقت سابق، أكدت الفنانة دانا حمدان أن تعرضها للتحرش في طفولتها لم يكن السبب في عدم زواجها حتى الآن، مشيرة إلى أن التحرش قد يحدث مع أي شخص.

وقالت دانا حمدان خلال لقاء لها ببرنامج الستات، مع الإعلامية سهير جودة، عبر شاشة تلفزيون قناة النهار: فيه رجالة كانت عايزة تتجوزني بس بيجوا في أوقات مش مناسبة ليا، يعني بمعنى عايش في بلد بعيد، مثلا أنا في مصر وهو يبقى في أمريكا.. ممكن مثلا يبقى رجل متزوج ودا بالنسبالي مرفوض تماما، أو ممكن يكون كويس بس مش بيحب الكلاب.

وتابعت: وتجربة التحرش حادثة ممكن يتعرض ليها أي شخص، ولغاية دلوقتي بفتكرها كأنها حصلت امبارح، أنا كان عندي 14 سنة ورايحة عند دكتور صديق للعيلة، وعمري ما هنساها وأثرها عمره ما هيروح، لكن مش هقدر أقول أن حدوثها خلاني أخد موقف من الجواز.

دانا حمدان توجه رسالة شكر لفريق الدفاع المدني

وسبق وأن توجهت الفنانة الأردنية دانا حمدان بالشكر إلى فريق الدفاع المدني، بعد إنقاذهم لقطة عالقة في ماسورة مياه، وذلك من خلال منشور عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

ونشرت دانا حمدان مقطع فيديو يوثق خروج القطة من الماسورة، وعلقت عليه قائلة: إنقاذ قط عالق في ماسورة بعد مرور يوميين كاملين وعمل أكتر من ١٢ ساعة متواصلة.

وتابعت: أنا عاجزة عن الشكر والتقدير والاهتمام والاتقان من فريق الدفاع المدني جميعًا وكل الظباط اللي تكرموا وجم بنفسهم واهتمو لأخر لحظة، بجد تعبتوا معايا جدًا من ٤ الفجر لحد دلوقتي، مثال مشرف وراقي للإنسانية.

تابع موقع تحيا مصر علي