عاجل
الجمعة 10 مايو 2024 الموافق 02 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بيومي فؤاد: طلعت عليا إشاعة بتر رجليا.. وإسعاد يونس بتطمن عليا يوميًا

بيومي فؤاد
بيومي فؤاد

تحدث الفنان بيومي فؤاد عن تفاصيل الأزمة الصحية التي تعرض لها في الفترة الأخيرة، وذلك خلال لقاء له ببرنامج أسرار النجوم مع الإعلامية إنجي علي، عبر محطة راديو نجوم إف إم.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات بيومي فؤاد في برنامج أسرار النجوم

تصريحات بيومي فؤاد في برنامج أسرار النجوم

وقال بيومي فؤاد: طبعا فيه صداقة حقيقية في الوسط الفني وناس محترمة.. من فترة كنت اشتكيت من تعب في رجلي وضهري وأني هسافر برا عشان العلاج، وفجأة الدنيا اتقلبت، ولقيت نجوم كبار ييكلموني والمفاجأة أني لقيت نجوم كبيرة جدا من الكويت بيكلموني.

وتابع: وطلعت عليا شائعة أنه تم بتر قدمي، ولقيت وفد كويتي من أكبر النجوم هناك بيقولوا لي حجزنا الطائرة وجايين لك، وأنا للأسف مش بعرف أتعامل مع السوشيال ميديا، ويوميا بلاقي رسائل من الفنانة الكبيرة إسعاد يونس تطمن عليا.

بيومي فؤاد: برفض 3 أضعاف الأعمال اللي بقدمها

وفي اللقاء ذاته، رد بيومي فؤاد على الاتهامات التي توجه له بسبب كثرة أعماله الفنية، فقال: أسباب الرفض لأي عمل فني 3، إني معنديش وقت أو الفلوس مش عاجباني أو العمل مش عاجبني، وللأسف الناس فاكرة أني بقبل أي حاجة، ولكن أقسم بالله ما أعتذر عنه في السنة 3 أضعاف أقدمه ولا أتباهى بهذه الكلام.

وتابع: ولكني بدافع عن نفسي قدام الجمهور، ساعات بعتذر عن حاجات مهمة جدا وأقدم أعمال بشعة، واللي بيقبل اعتذاري ببوس دماغه، والفنان الكبير عادل إمام قالي لازم لا تكون قوة اه.

تصريحات بيومي فؤاد عن فيلم وقفة رجالة

وعلى صعيد آخر، أكد الفنان بيومي فؤاد على تعرض فيلم وقفة رجالة للظلم بسبب ضعف الدعايا وأمور أخرى، وذلك خلال حواره ببرنامج عرب وود المذاع على شاشة تلفزيون قناة روتانا.

وقال بيومي فؤاد: السينما احيانا كتير حاجات تظلمها برا الموجود في الفيلم، الفيلم نزل في وقت وحش، الدعاية بتاعت الفيلم كانت ضعيفة أوي، وفي وقفة رجالة أنا عملت فضايح واتخانقت مع شركة الإنتاج، وكان عزائي أني مش بطلب حاجة ليا، أنا بطلب للفيلم، لو الفيلم جايب 60 مليون، لو اهتميتوا بالدعاية هيجيب 120 مليون.

تابع موقع تحيا مصر علي