عاجل
الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

غداً.. حمزة نمرة يحتفل بألبومه الجديد رايق في أجمد7 على نجوم إف إم

حمزة نمرة
حمزة نمرة

يحتفل الفنان حمزة نمرة، بطرح ألبومه الجديد "رايق"، غداً الأربعاء، من خلال ظهوره فى برنامج "أجمد 7 الساعة 7”، عبر إذاعة "نجوم أف.إم"، وقناة "نجوم Tv"، مع المذيعة جيهان عبد الله.

يرصد تحيا مصر في ذلك التقرير احتفال حمزة نمرة بـ ألبومه الجديد رايق

حمزة نمرة يحتفل بـ ألبومه الجديد رايق

وخلال الحلقة سيتم إذاعة أغنية "رياح الحياة" للمرة الأولىفى البرنامج وبشكل حصرى، وهى إحدى أغنيات ألبومه الجديد، حيث شارك "نمرة" مع متابعيه البوستر التشويقي الخاص بالأغنية،  عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي إنستجرام، وكتب: "بكرة الساعة 7 مساء لقاء على نجوم إف إم في نفس موعد نزول أغنية رياح الحياة".

وتابع حمزة نمرة: "وغير كدا فكرت أبعت هدية لأكتر حد هيعمل شير للأغنية من دلوقتي قبل ما تنزل ويجيله أكتر كومنت ولايك علي اللينك هعمله فديو مخصوص بأسمه أو أسمها أشكره فيه وابعتوا ليه بنفسي".

تفاصيل ألبوم رايق لـ حمزة نمرة

وكان قد قال حمزة نمرة خلال مداخلة هاتفية عبر برنامج أجمد 7: الألبوم اسمه (رايق) وأول أغنية نزلت الأربعاء اللي فات، وكل أربعاء الساعة 7 مساء هيكون فيه أغنية أو اتنين حسب الجدول، وحتى أول سبتمبر.

وتابع: دي أول مرة أنزل في الصيف فهو تحدي، ومبسوط بردود الأفعال من أول أغنية ومستني ردود فعل الناس على الباقي، والمفروض كنت أنزل الشتاء اللي فات بس كان عندي جولة ولو استنيت للشتاء الجاي هيبقى كتير فقلت خلاص شتاء أو صيف، لكن ردود الأفعال كانت جميلة، وحسيت يمكن أحسن قرار إني نزلت في الصيف.

حمزة نمرة يتألق بأغنية فاضي شوية

يذكر، أنه تألق حمزة نمرة في أغنية فاضي شوية، التي أحدثت ضجة عريمة عبر مواقع التواصل الإجتماعي المختلفة، وجاءت كلماتها: آه يا سلام سيبنا الوقت يعدي أوام ما حسبناش اللحظة الجاية ده إسمه كلام عيشنا العمر نربّي حمام بس نسينا نقوم غيّة وما يهمكش عادي إسمع مني الساعة دي مش وقت عتاب أو لوم آه فيها إيه لو نرجع ثاني وبدل ما تكون وحداني تسندني معاك ونقوم فاضي شوية نشرب قهوة في حتة بعيدة إعزمني على نكتة جديدة وخلّي حساب الضحك عليّ.

تابع موقع تحيا مصر علي