عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هنحتفل ونغني مع بعض.. بهاء سلطان يروج لحفله ضمن مهرجان العلمين

بهاء سلطان _ أرشيفية
بهاء سلطان _ أرشيفية

روج الفنان بهاء سلطان  لحفله الغنائي ضمن فعاليات مهرجان العلمين المقرر إقامته يوم 10 أغسطس في الساحل.

تحيا مصر يرصد ترويح بهاء سلطان لحفله.

حفل بهاء سلطان ضمن فعاليات مهرجان العلمين

نشر الفنان بهاء سلطان صورة البوستر الرسمي لحفله في مهرجان العلمين عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، معلقا: «مستنيكم يوم الخميس 10 أغسطس، في مهرجان العلمين الجديدة، نحتفل ونغني مع بعض في الساحل».

بهاء سلطان يطرح كدابة

كان طرح الفنان بهاء سلطان، مؤخرًا، أحدث أغنياته التى تحمل اسم "كدابة" من كلمات نصر محروس، وألحان حسين محمود، وتوزيع موسيقى أمير محروس، كما طرح أيضا  أغنية "البيت وحش" على "يوتيوب"، ضمن أغنيات فيلم "جروب الماميز" بطولة روبى ويسرا اللوزى، والأغنية من كلمات أحمد المالكى وألحان محمد خلف، وتوزيع أنور عمرو.

كلمات أغنية كدابة

وجاءت أغنية كدابة من كلمات نصر محروس، ألحان حسين محمود، ومن توزيع أمير محروس، وتقول كلماتها: “إكفينا من شرها وإحمينا من غدرها فاكرينها ملك إيدينا عمّالة تلعب بينا تاخدنا وتودينا وغرقنا آه في بحرها كدابة كدابة كدابة وقلابة ودايمًا لما بتيجي بتيجي على غلابة الحب فيها بتمن والقلب وجعه الزمن وناس بتظلم ناس وتيجي على ناس أوي بقلبها”.

“يا مصدقين الزمن مفيش حبيب يؤتمن والناس بقت بتخون بقت بتهون على بعضها وهنعمل إيه هنعمل إيه هنعمل إيه بقى في كدبها .. قلوب الناس جرالها إيه الجرح ليه قدروا عليه القسوة سهلة عندهم والغدر يجري في دمهم مابيصعبوش على بعضهم.. إكفينا من شرها وإحمينا من غدرها فاكرينها ملك إيدينا عمّالة تلعب بينا تاخدنا وتودينا وغرقنا آه في بحرها كدابة كدابة كدابة وقلابة ودايمًا لما بتيجي بتيجي على غلابة الحب فيها بتمن والقلب وجعه الزمن وناس بتظلم ناس وتيجي على ناس أوي بقلبها.. “يا مصدقين الزمن مفيش حبيب يؤتمن والناس بقت بتخون بقت بتهون على بعضها وهنعمل إيه هنعمل إيه هنعمل إيه بقى في كدبها.

تابع موقع تحيا مصر علي