عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حسام داغر يستعيد ذكرياته مع والدته: وحشتيني أوي

حسام داغر ووالدته_
حسام داغر ووالدته_ أرشيفية

حرص الفنان حسام داغر على استعادة ذكرياته مع والدته الراحلة، معربًا عن اشتياقه لها، وذلك عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام.

تحيا مصر يرصد استعادة حسام داغر ذكرياته مع والدته.

حسام داغر يعرب عن اشتياقه لوالدته

نشر داغر صورة تجمعه بوالدته الراحلة من أمام الكعبة، وعلق عليها قائلًا:  شوفتي على طول كنا بنضحك سوا ازاي، دلوقتي لاحظت اني على طول احب اجيب سيرتك واسمع كلام الناس عنك.. اللي عرفوكي وحبوكي واللي ما قبلكيش افضل احكي له عنك ويحبك من سيرتك.

وتابع: فعلا الإنسان سيرة وانتي سيرتك حلوة، وحشتيني أوي يا حبيبتي عاوز احكيلك حاجات كتير.. الوقت بيعدي ببطء شديد ربنا يرحمك يا ماما.

وكان حرص على إحياء ذكرى وفاة والدته قائلًا :لما شعري بدأ يطلع فيه ابيض من ٤ سنين كان الابيض بيطلع في جناب بس فوق ودني و كان شكله جديد عليا بس اوقات كنت بحتاج اصبغه و اتعودت ان والدتي هي تصبغه ليا من صبغه بتاعتها.. لان كانت فكره الصبغه جديده عليا و فضلت كده لحد ما تعبت هي و بقت صحتها متدهوره و في مره قالتلي انت سايب شعرك ضرب ابيض ليه كده و اصرت تقوم من السرير تعملي شعري و هي كانت صحتها تعبانه و مبقتش تروح كوافير بتاعها و شعرها كله ابيض برضه قلتلها بعد ما صبغتلي اقعدي انا كمان هعملك شعرك ".

وتابع: و كان شعرها جميل و تقيل و هي كانت قاصاه ( الا جارسون ) قصير الي هو تلت و تلتين و كانت علطول بيه في البيت كده و ده شكلها الي انا متعود عليه مش شكلها الي اغلب الناس عارفها بيه بالحجاب .. المهم انا عملت شعرها لاول مره ساعتها و و كان شكله جميل بعدها و رجعتها سريرها تاني .. كانت اول و اخر مره اعمل ده.

وأضاف: بس سابت عندي ذكري حلوه لما كانت تضحك علي اني مش عارف اوزع الصبغه و تقولي انا معرفش ازاي سبتك نعمل ده .. كان شعرها غالي عليها و لما كنا خايفين يقع بسبب التعب تقولي لا ربنا مش هيبهدلني قي اخر عمري و كانت عندها ثقه في ده .امبارح كنت حضرت حفلة لعازفة الهارب منال محي الدين لقيتها عامله نفس قصه الشعر بتاعتك و غصب عني دموعي خانتني.

تابع موقع تحيا مصر علي