عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نوليا تنصح الفتيات: متروحيش ترمي نفسك في التهلكة عشان تتجوزي وخلاص

نوليا _ أرشيفية
نوليا _ أرشيفية

أوضحت نوليا أنها ضد الطلاق، ولكنها تشجعه في حالات معينة، كما وجهت نصيحة للفتيات بالتأني في اخيتار الزوج وأن لا تقبل بأي شخص يتقدم لها معلقة: مترميش نفسك في التهلكة.

تحيا مصر يرصد تصريحات نوليا. 

تصريحات نوليا التليفزيونية

وقالت نوليا، خلال برنامجها “من غير نفسنة” الذي تقدمه مع الفنانة انتصار وبدرية طلبة: أنا طبعًا ضد الطلاق، مش مع الطلاق إلا في الحالات القصوى الميؤوس منها، وبشوف بنات الأيام دي بيوصل سنها 28، بتبقى قاعدة خايفة أن يكون فاتها حاجة، هي فاتها كتير فعلًا بس مش عايزة أحبطك، ولكن الناس فاكرة أن الجواز ده دلع.

نصيحة نوليا للفتيات

وتابعت: اللي بيحصل أنك بتبقي روقان أوي قبل الجواز، وخديها كده علشان متزعليش لأن مفيش عرسان، وعلشان تتجوزي لازم يبقى راجل أوي وجدع وأخلاق، والعرسان الرجالة بجد قليلة، فمتروحيش ترمي نفسك في التهلكة علشان تتجوزي وخلاص.

وأضافت نوليا ممازحة: أنا بعد ما بقيت سينجل لبست أصفر وحطيت أحمر وجيت لكم في البرامج، ونورت وتألقت وتلعلعت، كنتوا بتشوفوني على شاشات الميكرويف ودلوقتي على شاشات التلفزيون.

وكانت قالت نوليا، في برنامجها “من غير نفسنة” الذي تقدمه مع الفنانة انتصار وبدرية طلبة،: التريند إدمان يعني كل ما يعلوا المشاهدات تجيلهم فلوس أكتر، يعني استفادوا إيه من اللي عملوه وبوظوا سمعتهم؟ علشان التريند يبقى تريند بجد لازم يتطبخ على نار هادية، يعني تجتهدي في شغلك، لكن دلوقتي الموضوع بقى تافه وأي حد بيطلع تريند، ويعني إيه يتكلموا في مشاكلهم الشخصية؟

وتابعت: في مواهب كتير حقيقة هي اللي تستحق الاهتمام ده، يعني أسيب عازفين بجد وممثلين وعلماء، علشان أتفرج على واحد بيخبط على صدره؟ طب هات واحد ينفع يبقى قدوة.

نوليا في برنامج من غير نفسنة

نفسنة يقدمه كلا من الفنانة انتصار وبدرية طلبة ونوليا،  يعرض يوميًا من السبت إلى الثلاثاء، ويقدم عددًا من القضايا الاجتماعية بطريقته الساخرة والخاصة من خلال استضافة عددًا من الشخصيات المؤثرة على السوشيال ميديا والمشاهير والفنانين لمعرفة آرائهم في تلك القضايا.

تابع موقع تحيا مصر علي