عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد حماقي يطرح أغنية جديدة بعنوان مش كفاية فراق| فيديو

محمد حماقي
محمد حماقي

طرح المطرب محمد حماقي أغنية جديدة له بعنوان مش كفاية فراق، عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، وقد حققت الأغنية في أقل من ساعة 10 آلاف مشاهدة.

تحيا مصر يرصد تفاصيل طرح أغنية مش كفاية فراق

وجاءت أغنية مش كفاية فراق من كلمات تامر حسين، ألحان تامر علي، ومن توزيع تميم، وتم إطلاق الأغنية بتقنية الجرافيك مع الكلمات.

تصريحات محمد حماقي عن بدايته الفنية

وفي وقت سابق، تحدث الفنان محمد حماقي عن بدايته الفنية في المرحلة الجامعية بفترة التسعينات، ومساعدة طارق مدكور له في كل الخطوات، وذلك خلال سهرته الخاصة مع إسعاد يونس. 

وقال محمد حماقي: في نهاية التسعينات، اني اتقابلت مع طارق مدكور سنة ١٩٩٥ ولما عرفت في الكلية اني هبقى مدرس موسيقى وانطلقت لغاية قابلته واقتنع بيا وقالي تعالا خليك معانا. 

وتابع: وفي شوية مراحل تانية زي باند مع صحابي ودي مرحلة غنا اللايف، في مرحلة الاستوديو اللي كان محتاج تمرين وتجهيز وكنت قاعد مع طارق مدكور يعمل لعمرو دياب اخش اسجل فيها لمصطفى قمر اخش اسجل، وقالي خش عيش. 

تصريحات محمد حماقي عن زوجته

كما كشف الفنان المصري محمد حماقي تفاصيل انفصاله عن زوجته نهلة لمدة عامين وقرار عودته لها، قال حماقي: رجوعي لمراتي عودة رومانسيه طبعا، احنا انفصلنا سنتين فيه ناس معرفتش اننا انفصلنا اصلا .. انا مقولتش خالص.

وأضاف: وكنت حريص أن انا مقولش عشان ميحصلش أي تجاوز .. لأن فيه ناس هتتجاوز ، ما هو انت بقى هي مش معاك ملكش دعوة .. لأ ليا دعوة  محدش يتكلم عليها اصلا.. يعني هو القرار كان بالعقل ورجع بالقلب.

أخر أعمال محمد حماقي 

وسبق وأن طرح المطرب محمد حماقي أغنية جديدة له بعنوان حبيت المقابلة، عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب.

وجاءت أغنية حبيت المقابلة من كلمات تامر حسين، ألحان عزيز الشافعي، وتوزيع ومكس توما، وتقول كلمات الأغنية: “انا حبيت المقابلة.. حبيت المقابلة يخربيت التنهيده.. الخطوة ترقص طبلة.. بترقص طبلة تفاصيل مختلفة جديدة كدا هنطووووول كدا هنطووووول هو احنا بتوع فرصة سعيدة انا حبيت المغازلة.. حبيت المغازلة يخربيت التوليفة الملكة طالعة نازلة.. الملكة طالعة نازلة لا.. نزلة طالعة كدا هنطووووول كدا كدا كدا هنطووووول”.

تابع موقع تحيا مصر علي