عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أنغام عن لقب صوت مصر: مخترتهوش لنفسي لكن بعتز بيه.. وأطلق عليا بعد ما غنيت السلام الجمهوري لمصر كامل

أنغام
أنغام

أعربت المطربة أنغام عن سعادتها بلقب صوت مصر والذي أطلق ولازال يطلق عليها دون عن غيرها من المطربين، مشيرة إلى أنها لم تقم باختياره ولكن فرض عليها بهد غناءها السلام الجمهوري المصري كامل.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل اطلاق لقب صوت مصر على انغام

أنغام ولقب صوت مصر

وقالت أنغام في تصريحات تليفزيونية: لقب صوت مصر مخترتهوش لنفسي، اللقب ده معايا من سنين واتكتب كتير في مقالات صحفية وغيره، وكان أول مرة يطلع بعد ما غنيت السلام الجمهوري لمصر وكنت أول صوت نسائي يغنيها كاملة، فأنا مخترتهوش لنفسي لكن بعتز بيه.

أنغام وحفلها في العلمين

من ناحية أخرى، تستعد المطربة أنغام لإحياء حفل غنائي في مدينة العلمين الجديدة ضمن مهرجان العلمين 2023 ، وذلك في يوم 18 من شهر أغسطس الجاري.

وكشفت الشركة المنظمة لحفل أنغام عن أسعار التذاكر في 7 فئات، وهي: الفئة الأولى 300 جنيه، الفئة الثانية 350 جنيها، الفئة الثالثة  700 جنيه، الفئة الرابعة 1000 جنيه، الفئة الخامسة 2000 جنيه، الفئة السادسة 20000 ألف جنيه ترابيزة 4 أفراد، الفئة الأخيرة 65 ألف جنيه ترابيزة لـ 10 أفراد.

اخر أعمال انغام

وكانت آخر أعمال انغام طرحها لأغنية خليني شوية معاك من تأليف أمير طعيمة ومن ألحان وتوزيع خالد عز، واتت كلماتها: من أول ما ابتدينا في الكلام من أول لمسة بينا في السلام أنا قلبي حس يومها أوام أوام إحساس غريب صعب اقوله وكاني عشت الموقف ده زمان حسيت كان روحي واخده ع المكان كل اللي جوا مني في عيني بان ما انا عشت ليك عمري بطوله  حبيتك من كلمة ونظرة عين حبيتك قبل ما اقابلك بسنين ولقيتك من بدري انا بستناك خليني شوية معاك  انا كل حاجة نفسي فيها فيك مابقتش باخاف حبيبي غير عليك فعلا عمري الحقيقي بدأته بيك وبين ايديك كل حياتي  صدقني انا عشت حبك من سنين من قبل اليوم ده ما كنت عارفة انت مين ودي حاجة صعب تحصل مرتين انت اللي جاي وذكرياتي  حبيتك من كلمة ونظرة عين حبيتك قبل ما اقابلك بسنين ولقيتك من بدري انا بستناك خليني شوية معاك.

 

تابع موقع تحيا مصر علي