عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الأربعاء.. علي الحجار وهاني حسن في ضيافة برنامج لدي أقوال أخرى

علي الحجار - هاني
علي الحجار - هاني حسن

يحل المطرب علي الحجار والمايسترو هاني حسن ضيوفًا على برنامج لدي أقوال أخرى، الذي يقدمه الإعلامي إبراهيم عيسى، ويذاع عبر محطة راديو نجوم إف إم، وذلك يوم الأربعاء المقبل في تمام الساعة الثالثة مساءً.

تحيا مصر يرصد تفاصيل حلول علي الحجار وهاني حسن في ضيافة برنامج لدي أقوال أخرى

ومن المفترض أن يتحدث علي الحجار في الحلقة عن تفاصيل أحدث أعماله الغنائية، بالإضافة إلى تعاونه مع المايسترو هاني حسن، ورأيهما في الموسيقى بشكل عام.

تصريحات علي الحجار عن مدحت صالح

وفي وقت سابق، تحدث المطرب علي الحجار عن خلافه مع المطرب مدحت صالح بسبب مشروع إحياء التراث، وذلك من خلال مداخلى هاتفية له ببرنامج الستات على شاشة تلفزيون قناة النهار.

وقال علي الحجار: مدحت صالح بالنسبالي فنان كبير ومغني وأنا بحب منه أغاني كتير، لكن فكرة 100 سنة غنا دي فكرتي وهو عارف، ومدحت صالح بيطلع بنفسه في برامج كتير ويقول مدحت صالح أستاذي.

وتابع: وهو عارف مشروعي.. وواخد المشروع كوبي بيست.. احنا مش عيال صغيرة عشان تصالحونا على بعض، الموضوع متجاوز أكتر من كدا.

أزمة علي الحجار ومدحت صالح

من ناحية أخرى، مر علي الحجار بأزمة مع الفنان مدحت صالح وذلك بعد إطلاق الأخير مشروعه الأساتذة، حيث أشار الحجار بأن هذه فكرته منذ فترة طويلة، بينما صرحت زوجته وقالت: أي حد يتخيل نفسه عنده مشروع مهم وبيحضر ليه وقاعد يشتغل عليه طول العمر، وفجاة حد يروح طالع بيه وعايز ينجح بيه واللي حواليه يدعموه بيه.

وأضافت يعني وجع قلبه عنده حق، وهنفضل وراه لغاية ما ياخد حقه، على لا بيخاف من حاجة ولا بيعمل حساب لحاجة إلا لربنا وشغله وضميره، مش هيضر ومش هيأذي، ليه بقول مش هيضر ومش هيأذي، عشان هو بيتأذي دلوقتي، أنا مش عايزة اقول إيه اللي حصل في الحفلة دي، الناس اللي حضرت الحفلة هما اتعذبوا عشان يحجزوا تذكرة الحفلة دي، ولما بدات التذاكر يتم طرحها اتحجزت كلها في ساعتين وبعد كده الحجز اختفى، على بيتعرض لحرب فظيعة، لكن جمهور على الحجار مهما يحصل معاه هتلاقيه بيعمل أي حاجة عشان يوصله، ودي حاجة تطمنا.

تابع موقع تحيا مصر علي