عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رحاب الجمل: مقدرش أعمل سيرة نبيلة عبيد الذاتية وفيفي عبده السبب في دخولي التمثيل

رحاب الجمل
رحاب الجمل

حلت الفنانة رحاب الجمل ضيفة على برنامج الراديو بيضحك والمذاع على راديو 9090، والتي كشفت خلاله مجموعة من التصريحات عن فيفي عبده ونبيلة عبيد وتجربتها في مستر إكس.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات رحاب الجمل خلال برنامج الراديو بيضحك

رحاب الجمل: فيفي عبده أيقونة وبميت راجل

تحدث رحاب الجمل عن بداية دخولها مجال التمثيل، فقالت: فيفي عبده السبب في دخولي مجال التمثيل،كنت بحبها وبشوفها أيقونة وشخصية جدعة وحنينة وكريمة وعطاءة وكلمتها واحدة، وهي وست بمية راجل وكنت منبهرة بيها جدًا وحبيت التمثيل وعملت بالصدفة إعلانات وفيديو كليب، وقلت لها نفسي أمثل قالت لي ادخلي المعهد وخدي الطريق الأحسن والأسرع والأسهل والشرعي للمهنة فشجعتني والتحقت بالمعهد العالي للفنون المسرحية.

وعن إمكانية تجسيد دور لنبيلة عبيد في عمل فني، قالت رحاب الجمل: محدش يعرف وانا ولا حد يجرؤ يعمل كدة، ومستحيل حد يقرب من المنطقة دي مفيش حد عاقل يعمل كدة.

رحاب الجمل ومستر إكس

وتطرقت رحاب الجمل بالحديث عن مستر إكس فقالت: أوس أوس كان بيعمل فينا مقالب أنا ومحمد أنور وكان بيبهدلنا لأن عنده طاقة وشقاوة مش طبيعية كأنه طفل مشاغب في الفصل، ودايما عامل دوشة وشقاوة ودايما أقول له يا ابني أقعد وأسكت ولما المخرج أحمد عبد الوهاب يزعق نلاقيه يقول أي حاجة يضحكنا كلنا، ويا ريت  التجربة تتكرر تاني.

وتابعت: مستر اكس كان فيه جرافيك وإخراج وشغل خاص بالبغبغان وتركيب صوته وده كان من المشاهد الصعبة والبغبان خطير وأوس أوس كان بيخاف منه، وهو اللي خد لنا حقنا منه.

تفاصيل فيلم مستر إكس

ويعد فيلم مستر إكس تدور أحداثه حول إكس الذي تتسبب عقدة نفسية قديمة لديه في إنشاء منظمة سرية، يسعى من خلالها بدفع الرجال لطلاق زوجاتهم، ولكن تنشأ قصة حب بينه وبين محامية تضعها الظروف في طريقه، فيحاول جاهدا إبعادها عن كل المخاطر.

ويشارك في بطولة الفيلم عدد كبير من النجوم والنجمات، منهم: أحمد فهمي، هنا الزاهد، محمد أسامة الشهير بـ أوس أوس، بيومي فؤاد، صبري فواز، محمد أنور، عمرو يوسف، مصطفى خاطر، ومن من تأليف أحمد عبد الوهاب وأمجد الشرقاوي، وتحت قيادة المخرج أحمد عبد الوهاب.

تابع موقع تحيا مصر علي