عاجل
الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

متدوش عربيتكم لأولادكم الصغيرين.. مدحت تيخا يتعرض لحادث سير في الساحل الشمالي

مدحت تيخا
مدحت تيخا

أعلن الفنان مدحت تيخا عن تعرضه لـ حادث سير في الساحل الشمالي، نتيجة اصطدام سيارة يقودها شاب صغير به من الخلف، موجهًا نصيحة للأباء بابتعاد ابنائهم الصغار عن قيادة السيارات في هذا السن.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل تعرض مدحت تيخا لـ حادث سير

مدحت تيخا يتعرض لـ حادث سير

وكتب مدحت تيخا عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: الحمد لله رب العالمين.. انا في الساحل و عيل صغير ابوه مديلو العربية خبطني خبطة وحشة  من ورا واناراكن علي جنب  مستني ولادي ارجوكوا متدوش عربياتكوا لولادكوا الصغيرين لانه ممكن يرجعلك بمصيبة ..والحمد لله قدر الله وماشاء فعل.

لا يتوفر وصف.
منشور مدحت تيخا

أخر أعمال مدحت تيخا

من ناحية أخرى، كانت أخر أعمال الفنان محدحت تيخا في مسلسل الحلم الذي دارت أحداثه حول  سيدة مكافحة تقف مع زوجها وتكافح معه في الحياة، حيث يلقي العمل الضوء على منطقة حي الأسمرات، وجهود الدولة في إنقاذ حياة سكان العشوائيات ونقلهم إلى الحي الجديد.

وخاض بطولة المسلسل كلا من صابرين، محمد رياض، ونضال الشافعي، كمال أبو رية، وأنوشكا، رانيا فريد شوقى، صلاح عبد الله، ومدحت تيخة، وياسمين جمال ومحمود الجابرى وسميرة عبد العزيز وشريف خير الله وعمر زهران، هايدى رفعت وهايدى كابو وريهام فتحى ومروج وورد شام وغيرهم من الفنانين الشباب.

مدحت تيخا ينتقد المخرجين

وكان قد انتقد مدحت تيخا المخرجين فقال: “هو ليه معظم المخرجين حاليا شايفين ان الممثل  التخين ميعملش غير كوميدي وبس وان ادواره محدودة، هو مفيش شرير تخين ؟ مفيش تخين بيحب؟ انا اهو حبيت واتحبيت  واتجوزت، مفيش نصاب تخين ؟ مفيش رجل أعمال تخين ؟مفيش مدرس تخين ؟ مفيش تخين في الجامعة للدرجادي الرفيعين اشرار، ده حتي في مصر معظم الشعب تخان وزي القمر والعسل”.

لتؤيده بشرى، قائلة: “عندك حق، دا نوع من التنمر المهني ربما يكون غير مقصود، بس متزعلش، أنا صغيرة مكنوش بيشغالوني عشان نحيفة، وأذكر إني قولت الكلام ده مع الناقد الكبير رحمه الله عصام بصيله، قولت وقتها أول مرة أشوف كاستنج بالوزن، دلوقتي الحمدلله تخنت شوية، وبرضو مبيشغلنوش بس المرة عشان عندي شغل بحب اشغله وملتزمة في مواعيدي.

تابع موقع تحيا مصر علي