عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

29 سبتمبر.. مدحت صالح يحيي حفلا غنائيا بمسرح النافورة

مدحت صالح
مدحت صالح

يستعد الفنان مدحت صالح لـ احياء حفل غنائي على مسرح النافورة، وذلك في يوم 29 من شهر أغسطس الجاري، ضمن فعاليات الموسم الفني الجديد 2023-2024.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل حفل مدحت صالح على مسرح النافورة

مدحت صالح على مسرح النافورة

ويقدم مدحت صالح خلال حفله الغنائي المقرر إقامته في يوم الجمعة على مسرح النافورة، باقة متميزة من أعماله الغنائية والتي تلقى روجا واسعا بين الجمهور، من بينها أغنية: قلب واحد، التي لطالما تخطف الجمهور في كل مرة يغنيها على المسرح

ويحيي مدحت صالح أيضا ضمن حفلات مهرجان القلعة الدولى للموسيقى والغناء فى دورته الـ 31، حفل غنائي في يوم الجمعة المقبل تحت قيادة المايسترو أحمد عامر.

خلاف مدحت صالح وعلي الحجار

من ناحية أخرى كان قد نشب خلاف بين الفنانين الكبار مدحت صالح وعلى الحجار بسبب مشروع الفنى للأول والذي أطلقه بدار الأوبرا المصرية، وحرص الفنان صبري فواز على توجيه رسالة خاصة للمطرب علي الحجار والمطرب مدحت صالح، بعد الخلاف الذي نشأ بينهما بسبب مشروع إحياء التراث.

صرحت زوجة علي الحجار على هذا الخلاف في ذلك الوقت وقالت: أي حد يتخيل نفسه عنده مشروع مهم وبيحضر ليه وقاعد يشتغل عليه طول العمر، وفجاة حد يروح طالع بيه وعايز ينجح بيه واللي حواليه يدعموه بيه.

زوجة علي الحجار تفتح النار على الأوبرا

وأضافت يعني وجع قلبه عنده حق، وهنفضل وراه لغاية ما ياخد حقه، على لا بيخاف من حاجة ولا بيعمل حساب لحاجة إلا لربنا وشغله وضميره، مش هيضر ومش هيأذي، ليه بقول مش هيضر ومش هيأذي، عشان هو بيتأذي دلوقتي، أنا مش عايزة اقول إيه اللي حصل في الحفلة دي، الناس اللي حضرت الحفلة هما اتعذبوا عشان يحجزوا تذكرة الحفلة دي، ولما بدات التذاكر يتم طرحها اتحجزت كلها في ساعتين وبعد كده الحجز اختفى، على بيتعرض لحرب فظيعة، لكن جمهور على الحجار مهما يحصل معاه هتلاقيه بيعمل أي حاجة عشان يوصله، ودي حاجة تطمنا.

تابع موقع تحيا مصر علي