عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سالي عبد السلام: كل أما تضيق عليك والدنيا معاك تبوظ اعمل اطعام.. وربنا يجعلنا بننفع الناس

سالي عبد السلام
سالي عبد السلام

حرصت الإعلامية سالي عبد السلام على توجيه نصيحه هامة للجمور وذلك عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، مناشدة متابعيها بحرصهم على الإطعام.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات سالي فؤاد لـ الجمهور عن الإطعام

سالي عبد السلام تنصح الجمهور بالإطعام

ونشرت سالي عبد السلام صورتها إلى جانب “خروف”، وعلقت عليها: كل ما تضيق عليك اعمل اطعام.. كل ما تبقى متضايق اعمل اطعام .. كل ما الدنيا تبوظ اعمل اطعام.. عيان اعمل اطعام…خايف من بكرة؟! هو الاطعام  بقى غالى ؟ دخل معاك اللى بتحبه واعمل اطعام .

وتابعت: دخلت اخويا معايا قهر وعملنا اطعام عشان عمل من غيرى وكان احسن منى وانا غيرت بفكركم و بفكر نفسى دايماً و بتبسط لما تقولولى فكرتينا ومن الغريب قبل القريب والله… ماشاء الله اللهم بارك و انفع بينا الناس وراضينا وارضى عنا يا الله.

سالي عبد السلام وإصابتها بالثعلبة

يذكر، انه أعلنت المذيعة سالي عبد السلام إصابتها بمرض الثعلبة للمرة السابعة في 5 سنوات فقط، مطالبة الجمهور والمتابعين بالدعاء لها، وذلك من خلال منشور لها عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، فقالت: دخلت الدوامة دي تانى !!! مرض الثعلبة وخلل المناعة للمرة السابعة في ٥ سنين .. سبحانك يا رب، يا دوبك لسه مخلصة علاج وكورتيزون وحاولت أخس تاني وارجع أعالج شعري من الصيف!!.. في ٥ شهور تعافي بعد ما تتعالج تطلع تاني بالسرعة دي ودي أول مرة تحصل.

سالي عبد السلام وتصريحاتها الاخيره

وتحدثت سالي عبد السلامم عن تفاصيل تجربتها مع مرض الثعلبة، وذلك من خلال لقاءها اليوم ببرنامج “كلمة أخيرة” مع الإعلامية لميس الحديدي، حيث قالت “عبد السلام”: “أنا جاتلي الثعلبة 7 مرات، وأنا فاكرة كل مرة مين اللي خلى التعلبة دي تيجي، وفاكرة كل مرة مين اللي زعلني ونمت مقهورة لأن فعلا اللي بينام زعلان بيموت، “يعني أنا قعدت أمثل أن أنا قوية وجسمي رفض يمثل معايا، التعلبة كانت بتروح وتقعد 6 شهور سنة، المرادي كانت لسه خلصانة من رمضان ومفيش أقل من 4 شهور وراحت جت”.

تابع موقع تحيا مصر علي