عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد تعرضها لمزق في وتر الإبهام.. داليا البحيري تطمئن الجمهور على حالتها الصحية

داليا البحيري
داليا البحيري

حرصت الفنانة داليا البحيري على طمئنت جمهورها ومتابعيها، بعد أن تعرضت لمزق في وتر الإبهام، وذلك خلال لقاء لها ببرنامج عرب وود، المذاع عبر شاشة تلفزيون قناة روتانا سينما.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أخر تطورات الحالة الصحية لداليا البحيري

وقالت داليا البحيري: الحمد لله الزرقان ابتدى يروح وبحرك ايدي وكله تمام.. وقبلها أخدت خمس جوايز بس مفيش فايدة بردو.

إصابة داليا البحيري باليد

وسبق وأن كشفت الفنانة داليا البحيري عن إصابتها بتمزق في صباع الإبهام، أثناء عرضها مسرحية سيدتي أنا، وهو الأمر الذي جعلها لا تستطيع القدرة على فعل أي شئ.

وكتبت داليا البحيري عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة انستجرام: حادثة صغيرة على ماقسم كده اختل توازني على المسرح ووقعت واقعة جامدة حبيتين.. نزلت بكل حملي على إيدي وحسيت برجة جامدة في دماغي.. وجع رهيب إيدي ورمت قلت بس أنا اتكسرت كملت العرض الحمد لله وطلعت على الطوارئ هوب إشاعة هوب الحمد لله مفيش كسر بس في مزق في وتر الإبهام أدى إلى أن العضمة اتحركت من مكانها يا ختي.

وتابعت: فكل ده تمام وألف حمد وألف شكر إنها بتيجي على قد كده.. المشكلة بقى يا جماعة في إني اكتشفت إني مش عارفة اعمل أي حاجة بمعني أي حاجة من غير الصباع ده.. لا عارفة البس ولا اقلع ولا افتح ازازة المايه مش عارفة اشيل حاجة مش عارفة افتح باب العربية ومش عارفة أسرح شعري ولا أغسل وشي ولا أي حاجة.. وكمان مش عارفة اعمل scroll مش عارفة اعمل like.. آه والله الـ Like بتوجعني جدا.. بس برضو الحمد لله دائمًا وأبدًا.. ما يقع إلا الشاطر.

داليا البحيري في سيدتي الجميلة

وعلى صعيد أخر، تحدثت الفنانة داليا البحيري عن تشبيه مسرحيتها الجديدة سيدتي أنا بالمسرحية الكلاسيكية سيدتي الجميلة، وذلك من خلال خلال لقاء لها ببرنامج عرب وود.

وقالت داليا البحيري: كل واحد كان بيجي يتفرج خصوصا نقاد كبار أو صحفيين يجوا يقوليلي احنا اتفاجئنا احنا كنا متخيلين أنكم هتعملوا حاجة شبه سيدتي الجميلة.

وتابعت: يا جماعة هي سيدتي الجميلة نفسها اللي عملها فؤاد المهندس وشويكار متاخدة من الأورجنال الأم، واحنا واخدين من المنبع، احنا مش بنقلد خالص سيدتي الجميلة لأن دا هيبقى غباء.

تابع موقع تحيا مصر علي