عاجل
السبت 23 سبتمبر 2023 الموافق 08 ربيع الأول 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

كانوا فكرني ابن خالد جلال وربنا كرمني ببرنامج SNL.. أبرز تصريحات إسلام إبراهيم

إسلام إبراهيم
إسلام إبراهيم

حل الفنان إسلام إبراهيم ضيفا على برنامج "مساء الإمارات" والذي يقدمه الإعلامي عبد العزيز أحمد على قناة الظفرة، حيث كشف خلاله تصريحات خاصة بأعماله الفنية وحياته الشخصية، ويرصد تحيا مصر أبرزها في ذلك التقرير.

أبرز تصريحات إسلام إبراهيم

  • أنا بحب التمثيل من زمان وبمثل من أيام المدرسة ومثلت في الجامعة ومع صحابي في افلام قصيرة لغاية لما حسيت اني ناجح في حياتي ومستقر ماديا لكن مش مبسوط فقررت اني اعمل الحاجة اللي بحبها.
  •  اخدت ورش تمثيل وانا مستمر في شغلي كأخصائي تخاطب وطول الفترة أنا كنت مستمتع ومحستش اني بعاني.
  •  ودرست مع خالد جلال والناس كانت بتفتكرني ابنه علشان الشبه، وبعدها دخلت برنامج SNL وربنا كرمني.
  • طلعت روحي أول دور احس أنه محتاج تمثيل وشخصية "تيسير" بعيدة عني جدا هو منطوي، ومش جرئ، ومش بيقدر يواجه، وخجول وحساس زيادة عن اللزوم فالشخصية محتاجة تحضير والدور كان فيه رومانسية وتراجيديا.
  • كان نفسي من زمان اشتغل مع المخرجة مريم أبو عوف وهي عندها انسيابية في العمل.
  •  بصور حاليا فيلم في دبي وهو عمل كوميدي يتعاون فيه مع أحمد فتحي وبيومي فؤاد وأيتن عامر.
  • مصطفى درويش احنا عيشنا مع بعض في أكتر مسلسل كان ناجح لينا وهو ب100 وش وهو عشري وبيحب يزورك ويكلمك وكان جدع.

أخر أعمال إسلام ابراهيم

ويذكر، أن أخر أعمال اسلام ابراهيم الفنية مشاركته في فيلم ع الزيرو إلى جانب كلا من النجوم محمد رمضان، نيللي كريم، منذر مهران، خالد الصاوي، جومانا مراد، شريف دسوقي، وغيرهم، والعمل من تأليف مدحت العدل، إخراج ماندو العدل، ويمثل الفيلم شراكة بين العدل جروب واستديوهات فوكس، وتدور أحداث الفيلم حول رجل يدعى “حمزة دراجون”، يعمل كـ دي جي، ويعيش بمفرده مع نجله “يوسف”، ومع تتابع الأحداث يكتشف “حمزة” أن نجله مصاب بمرض سرطان الدم، وعليه دفع مبلغ مالي كبير لكي يتم شفاء نجله.

وقال إسلام إبراهيم في تصريحات خاصة لموقع تحيا مصر: محمد رمضان متعاون جدا ومركز في شغله جدا وأنا بحبه وهو كان حاببني جدا، ودا هيبان على الشاشة.

تابع موقع تحيا مصر علي