عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر حسني يدعم جمعية الهلال الأحمر: أتمنى من كل مصري يهتم بيها ويحاول يقدم أي دعم ليهم ولو بسيط

تامر حسني
تامر حسني

حرص الفنان تامر حسني على توجيه الدعم لـ الفنان تامر حسني وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، مرفقًا مجموعة صور من مشاركته في مبادراتهم.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات تامر حسني عن جمعية الهلال الأحمر

تامر حسني يناشد بدعم جمعية الهلال الأحمر

وكتب تامر حسني عبر انستجرام: شبابنا و كل اهالينا في مصر طبعاً كلنا شوفنا اللي حصل في المغرب و ليبيا و اكيد كلنا في اشد حالات الحزن و نفسنا نعمل حاجه
كلامي للّي قادر .. واللي مش قادر جزاه الله كل خير لو كثف الدعاء لاهالينا و اخواتنا مش هطول عليكم.

تامر حسني يوجه رسالة تحفيزية للشباب وعلى صعيد أخر، شارك الفنان تامر حسني جمهور ومتابعيه، فيديو لشاب من ذوي الاحتياجات الخاصة في مسابقة لـ رفع الأثقال رغم صعوبة الأمر عليه، موجها من خلاله رسالة تحفيزية للشباب، وذلك ليس بغريب على نجم الجيل. وكتب تامر حسني عبر حسابه الرسمي في موقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: اللي عنده إراده زي دي رغم ظروفه الصعبه هيقدر يرفع حلمه لفوق زي ما الشاب العظيم ده صمم و رفع الاثقال و مش اتحدى الوزن بس لا اتحدى الوزن و التوازن يعني انت ممكن تتخيل ان في حلم صعب عليك بس لو اجتهدت هتحققه و نص بس على شرطإملى روحك بالطموح مش بالاحقاد و الغيره.

وتابع: يا جماعة عندنا في مصر جمعية الهلال الاحمر المصري بجد ناس ليهم الجنه ان شاء الله انا فخور بيهم اوي و بحبهم اوي من كل قلبي، دول ناس رحيمه وهبوا حياتهم لخدمة الانسانيه و كل يوم عندهم شباب جميل متطوع لخدمة الانسانيه ، الحقيقه ان انا بمشيئة الله دايماً معاهم في كل ازمه بتقابل مصر او اي شعب عربي بس اكيد انا مش كفايه .

تامر حسني: ياريت كل مصري يحاول يقدم دعم بسيط للجمعية

واستكمل: اتمنى من كل مصري انه يهتم بالجمعية العظيمه الرحيمه دي و يحاول يقدم اي دعم و لو بسيط ليهم ،و اتمنى ان اللي ميعرفهمش يحاول يعرفهم كويس عشان لو عرفهم و عرف دورهم و ازاي بيخاطروا بحياتهم عشان سلامة و انقاذ البشر هيبصلهم بنظره عظيمه تانيه من قلبي كل المواساه لاهالينا في المغرب و ليبيا و من ارض مصر بنقولكم كل مصر معاكم و خالص تعازينا لاسر الضحايا من اهالينا و كل الدعاء لعودة و سلامة المفقودين منهم ربنا يصبركم و يحفظكم و يحفظ امتنا العربية.

تامر حسني يوجه رسالة تحفيزية للشباب

وعلى صعيد أخر، شارك الفنان تامر حسني جمهور ومتابعيه، فيديو لشاب من ذوي الاحتياجات الخاصة في مسابقة لـ رفع الأثقال رغم صعوبة الأمر عليه، موجها من خلاله رسالة تحفيزية للشباب، وذلك ليس بغريب على نجم الجيل.

وكتب تامر حسني عبر حسابه الرسمي في موقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: اللي عنده إراده زي دي رغم ظروفه الصعبه هيقدر يرفع حلمه لفوق زي ما الشاب العظيم ده صمم و رفع الاثقال و مش اتحدى الوزن بس لا اتحدى الوزن و التوازن يعني انت ممكن تتخيل ان في حلم صعب عليك بس لو اجتهدت هتحققه و نص بس على شرطإملى روحك بالطموح مش بالاحقاد و الغيره.

 

تابع موقع تحيا مصر علي