عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أحمد علي موسى يتعرض لأزمة صحية مفاجئة: كان بيني وبين الذبحة الصدرية ثواني

أحمد علي موسى
أحمد علي موسى

أعلن المؤلف أحمد علي موسى تعرضه لأزمة صحية مفاجئة، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات أحمد علي موسى عبر فيسبوك

وكتب أحمد علي موسى: امبارح قبل صلاة الفجر حسيت قلبي بيوجعني جدا ومكنتش قادر من الوجع.. نزلت وروحت على طول المستشفى، والحمد لله كان بيني وبين الذبحة الصدرية ثواني معدودة.. نصيحة لوجه الله أوعى تنام وأنت مضغوط ومتضايق وزعلان ومفيش حاجة ولا حد في الدنيا أهم من صحتك وسلامتك وسلامك النفسي.

أحمد علي موسى يتألق بأغنية يمكن خير

وسبق وأن تألق الشاعر أحمد علي موسى بأغنية يمكن خير، التي تم طرحها عبر موقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، وحققت مشاهدات مرتفعة.

وتقول كلماتها: ولا وقته اننا نتحاسب ولا وقته إني ألوم ولا اعاتب إيه إيه هيفيد على اد ما قلبي وجعني وانا شايفك جاي تودعني وماشي ماشي بعيد يمكن خير ومين يندم على اللي يبيع سنين ويهد أحلامه في يومين ويبيع اوام هنساك واعيش واهو حب راح وخلاص مفيش لهواك مكان ميهمنيش خلص الكلام ولا وقته اننا نتحاسب ولا وقته إني ألوم ولا اعاتب إيه إيه هيفيد على اد ما قلبي وجعني وانا شايفك جاي تودعني وماشي ماشي بعيد.

كلمات أغنية يمكن خير

“يمكن خير عشان كان لازم ابعد من زمان انا وانت ميسعناش مكان والبركة فيك موضوعنا مات مبقاش خلاص في معجزات وبلاش نقلب في اللي فات راحت عليه ولا وقته اننا نتحاسب ولا وقته إني ألوم ولا اعاتب إيه إيه هيفيد على اد ما قلبي وجعني وانا شايفك جاي تودعني وماشي ماشي بعيد ولا وقته اننا نتحاسب ولا وقته إني ألوم ولا اعاتب إيه إيه هيفيد على اد ما قلبي وجعني وانا شايفك جاي تودعني وماشي ماشي بعيد”.

رد رامي صبري على عمرو مصطفى بالدليل

وسبق وأن حرص المطرب رامي صبري الرد على اتهام الفنان عمرو مصطفى له بسرقة لحن أغنية يمكن خير، من أغنيته رقصة، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

ونشر رامي صبري مقطع فيديو يوضح أن لحن أغنية يمكن خير موجود على جهازه بتاريخ 2019، وعلق عليه قائلًا: بالدليل يمكن خير لحن رامي صبري.. أي حد يقدر يوقف أي أغنية يوتيوب لحد لما يوتيوب يتأكد أنها ملك صاحب الأغنية.

تابع موقع تحيا مصر علي